“Te i simpatia”

Un cop al mes ens trobem a  la Fundació per parlar mentre prenem un cafè, o un te. És una conversa amable al voltant d’un tema que te a veure amb la persona a qui ha convidat en Joan Sebastià.

Responsable de l’activitat: Joan Sebastià Martí
Freqüència: el darrer dijous de cada mes
Consulta l’Agenda

Qui ens ha visitat al “Te i simpatia”?

Des de l’any 2014, que es va fer la primera tertúlia, ens han acompanyat persones ben diverses.Alguns noms:

El periodista Llibert Ferri, que va parlar de Rússia, país on va viure com a corresponsal de premsa, i de l’adopció, experiència personal que ha explicat en un llibre “Viatge a Moscou (Ara Llibres, 2014).

Responsables informàtics de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ens varem comentar el repte organitzatiu de la convocatòria ciutadana per a la “Via Catalana”.

La catedràtica de grec clàssic Eulàlia Vintró va fer una reflexió sobre l’ensenyament en el moment actual.

El cap de colla dels capgrossos de Mataró, Mia Castellví, va posar de relleu la importància de  les agrupacions de cultura tradicional en la cohesió i integració d’una comunitat.

El teòleg Krzysztof Charamsa, ex-membre de la Congregació per a la Doctrina de la Fe del Vaticà que va fer pública la seva homosexualitat, va argumentar que l’església catòlica amaga el cap sota l’ala quan es tracta d’encarar la sexualitat humana.

El doctor Ignasi Anguera que va parlar de com viuen els professionals de la medicina les retallades sanitàries.

I també Manuel Forcano, director de l’Institut Ramon Llull (La conversa entre cultures). Ahmed Benallal, de l’associació “La LLum del Nord”. L’historiador Jaume Riera (El coneixement del món medieval a Catalunya), entre d’altres.

Autoria: la Fundació
Fins i tot havia pensat un nom!
En Joan Sebastià és amic de la Fundació des dels inicis. Ha estat productor audiovisual i havia col·laborat amb la Fundació en diverses etapes. L'any 2014, el comitè de direcció li va preguntar si hi havia alguna cosa que volgués fer. Dues setmanes després en Joan Sebastià va donar la seva resposta: una tertúlia. Fins i tot n'havia pensat un nom: "Te i simpatia", com una coneguda obra teatral de la qual se'n va fer una famosa pel·lícula.