Un reglamento pionero en Barcelona para el reconocimiento de las personas represaliadas durante el tardofranquismo,

Barcelona és la primera ciutat a l’Estat espanyol que ha aprovat un Reglament de reconeixement i reparació de les persones represaliades pel franquisme, també per motius d’orientació i d’identitat de gènere. Continuar llegint “Barcelona aprova un Reglament pioner per reconèixer les persones represaliades pel tardofranquisme”

Refugi, resistència, dignitat

Cartell de l'exposició "Memòries de resistència"

La diversitat afectiva, sexual i de gènere és reconeguda i protegida en les lleis internacionals de màxim rang. La persecució, l’empresonament i fins i tot l’execució a mort de persones LGBT és, però, una realitat en força països, com es detalla en els informes anuals de l’Associació Internacional de Gais i Lesbianes (ILGA).

L’exposició “Memòries en resistència” del fotògraf Aitor Fernàndez en col·laboració amb Miriam Salas, que n’ha desenvolupat el concepte, ens parla d’aquesta realitat, mostrant-nos persones que han hagut de fugir del seus països i que han trobat refugi a Barcelona. Continuar llegint “Refugi, resistència, dignitat”