Món LGTBI

Símbols, dades, moments històrics, fites legislatives, musiques, pel·lícules… El que sabem, o no, sobre lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals i transgènere i les diferències de desenvolupament sexual.

• Una guia de butxaca per decidir com vols continuar fent-te gran

La Fundació Enllaç ha publicat En clau de futur. Recursos jurídics i socials per a persones madures LGTBI+ (2019), una guia de butxaca, elaborada per persones expertes en cada matèria, on hi trobaràs informacions útils que t’ajudaran a prendre decisions sobre la forma com vols continuar fent-te gran.

Centre Municipal de Recursos LGTBI

• 1.254,26 metres per a serveis especialitzats d´atenció directa al col·lectiu LGTBI de la ciutat. Equipament municipal que centralitza tasques d´informació, assessorament i treballarà en la generació de recursos per al conjunt de serveis municipals.
    • Hi pots trobar informació, serveis i programes per a la comunitat LGBTI i la ciutadania en general.
    • El centre acull un fons documental LGBTI únic per les seves característiques, procedent de donacions particulars i d’entitats.
    • C/ Comte Borrell, 22 (Barcelona) info@centrelgtbibcn.org
  • Els Serveis d’Atenció Integral (SAI) LGTBI al territori

Serveis d'Atenció Integral (SAI) LGBTI

• La Generalitat, a través de la Direcció General d’Igualtat i en coordinació amb els ens locals de Catalunya, ha posat en marxa la XARXA de Serveis d’Atenció Integral (SAI) LGBTI a tot el territori.
    • Els SAI -d’àmbit local, comarcal o territorial- són un servei de sensibilització i informació per a persones i entitats, per tal de mostrar la diversitat d’orientació sexual i d’identitat de gènere i prevenir LGBTifòbia.
    • Donen resposta a situacions de discriminació i a qualsevol necessitat d’acompanyament, suport o informació que tingui la ciutadania en relació a la diversitat sexual i de gènere, i consolidar-se com un referent local LGBTI.
    • Cerca’n més informació o consulta quin és el SAI més proper al teu lloc de residència fent clic al títol d’aquest recurs.
  • Bloc d’història i d’històries LGBTI imprescindible!

• L’Armai Obert
      Bloc de Leopold Estapé sobre història de l’homosexualitat i del moviment LGBTI, amb una atenció especial a aspectes de la  vida quotidiana. .
    • La “mani” gai del 77
      El 2017 vàrem commemorar els 40 anys de la primera manifestació gai a l’Estat espanyol. L’enllaç et portarà a una pàgina excel·lent amb detalls del que va passar aquell dia, testimonis i altres informacions.

• Mitjans LGBTI

• InfoGai
      Una capçalera història sobre el moviment LGBTI editada a Catalunya.
    • Dos Manzanas
      Portal digital  de referència en castellà sobre notícies LGBTI de tot el món.
    • #MeQueer
      El hashtag #MeQueer va esdevenir l’estiu del 2018 l’equivalent per a les persones LGBTI a la campanya #MeToo impulsat pel moviment feminista.  Ruben Serrano va ser l’impulsor a l’Estat espanyol del hashtag amb què personas LGBTI de totes les edats explicaven les seves experiències s experiencias de discriminació i acceptació. El twitter de Ruben Serrano és també una font d’informació sobre actualitat LGBTI.
  • Cultura LGBTI. Bibliografia bàsica

El Departament de Cultura va editar l’any 2017 la guia Cultura LGBTI. Bibliografia bàsica,  elaborada per professionals de la xarxa de biblioteques de Catalunya. Un document recomanable!