Enllaç renova la presidència i incorpora nous patrons

Nous patrons de la Fundació
(D'esquerra a dreta) Josep Maria Mesquina, nou patró, Ignasi Pujades, president d'honor, i Joan-Andreu Bajet, president.

El president de la Fundació Enllaç Ignasi Pujades ha estat nomenat president d’honor de l’entitat. Així s’ha acordat en la reunió anual del Patronat de la Fundació del dia 4 de març de 2017.

La presidència l’assumeix qui fins ara ocupava el càrrec de vicepresident primer, el psicoanalista Joan-Andreu Bajet.

En la mateixa sessió s’ha acordat acceptar tres nous patrons: l’advocat Ricardo de la Rosa, el professor de la Universitat de Barcelona Josep Maria Mesquida i el productor audiovisual Joan Sebastià Martí.

El nou president de la Fundació

Joan-Andreu Bajet és patró fundador d’Enllaç. Psicoanalista i psicòleg clínic, ha estat supervisor de treball social a la Diputació de Barcelona.

Als anys 70 va participar activament en els debats psiquiàtrics que qüestionaven les teràpies aversives per modificar l’orientació sexual. Va ser membre del Front d’Alliberament Gai de Catalunya (FAGC) i  de l’Institut Lambda, després Casal lambda, entitat de la qual n’ha estat president i encara n’és soci.

El nou president de la Fundació Joan-Andreu Bajet (esquerra) conversa amb el patró Joan Melús.

Bajet insisteix en la voluntat de transversalitat de la Fundació i en la necessitat “de generar coneixements i plantejar les preguntes pertinents en aquest període del Moviment LGBTI».

Tres membres nous del Patronat

Ricardo de la Rosa exercia de Secretari de la Fundació, càrrec que se li ha confirmat. De la Rosa continuarà ocupant-se, com fins ara, del Servei d’Assessorament Legal i de les conferències de difusió d’instruments legals per a la protecció de l’autonomia personal.

Josep Maria Mesquida és professor del Departament de Treball social de la Universitat de Barcelona (UB). Ha estat vinculat a la Fundació des del seus inicis. Primer, com a treballador social. Més endavant, com a membre del Grup d’Investigació en Innovació en Treball Social (GRITS) de la UB, juntament amb les investigadores Violeta Quiroga i Adela Boixadós. Mesquida assumeix també l’Àrea de Coneixement de la Fundació.

Joan Sebastià Martí ha col·laborat amb la Fundació Enllaç en diverses tasques. Des de l’any 2014 és el responsable de la tertúlia mensual «Te i simpatia». A més, ara ha assumit les tasques de coordinació de les accions de Màrqueting i Publicitat de la Fundació.

En acabar la reunió, el Patronat, col·laboradors i Amics i Amigues de la Fundació Enllaç han celebrat un acte d’homenatge al que ha estat el primer president de la Fundació, Ignasi Pujades i Domingo, i ara president d’honor de l’entitat.

Amb les noves incorporacions, el nombre actual de patrones i patrons de la Fundació és de 25 persones.