Homenatge a Ignasi Pujades

El Patronat, col·laboradors i Amics i Amigues de la Fundació Enllaç han celebrat un homenatge al filòleg i escriptor Ignasi Pujades i Domingo, primer president de l’entitat. L’acte s’ha celebrat just desprès de la reunió anual del Patronat. En la reunió, Ignasi Pujades va ser nomenat president d’honor. Joan-Andreu Bajet n’és ara el president.

Compromís

El compromís humà i econòmic d’Ignasi Pujades va ser clau en la creació de la Fundació Enllaç l’any 2008. Pujades va animar a un grup de companys i companyes socis del Casal Lambda, entre altres, a crear una entitat que donés suport a les persones LGBTI d’edat avançada que es trobessin en una situació vulnerable. La nova entitat hauria de poder representar aquestes persones davant de tercers si arribava el moment en que no podien fer valdre la seva voluntat.

L’humanisme de Pujades

L’amiga personal de Pujades, l’escriptora Maria Dolors Farrés, que no ha pogut assistir a l’acte, ha fet arribar unes paraules on glosa el compromís de Pujades. En l’escrit recorda que als anys 70 Pujades va posar-se al costat dels treballadors de l’empresa “Motor Ibérica”  represaliats per les autoritats franquistes; i que fos ell qui va conduir el funeral de Salvador Puig Antich, darrera persona condemnada a mort pel General Franco.

L’escriptora ha recordat també que l’avi de Pujades havia ajudat econòmicament un vocacional professor del Químic de Sarrià a mantenir l’escola que regentava de manera que els joves de les famílies que acollia poguessin continuar estudiant.

Així parlen d’ell…

El biòleg, professor i poeta Ferran Brugaya ha confessat la seva estima per Pujades, amb qui ha compartit moments inesborrables parlant de llibres i poemes. Brugaya ha deixat constància de l’admiració de Pujades pel poeta Miquel Martí i Pol, de qui n’ha escrit tres volums d’una biografia excepcional, un retrat detallat del poeta osonenc i d’un període extens de la vida cultural catalana.

El president del Casal Lambda, Emilio Ruíz, ha destacat la bona relació entre el Casal i la Fundació. Ruíz ha comentat que si en un moment algú va tenir recels pel fet que un grup de persones vinculades al Casal creessin una nova entitat, els recels han estat superats per la realitat de la col·laboració profitosa de les dues parts, fet que Ruíz atribueix al tarannà innat de Pujades.

Dues de les persones popularment reconegudes com a activistes històrics del moviment gai a Catalunya, Armand de Fluvià i Jordi Petit, han expressat també el seu reconeixement al president d’honor de la Fundació Enllaç.

La música com a fil conductor

L’homenatge, s’ha fet a la seu de la Fundació, al carrer Rosselló 328 de Barcelona, local que Pujades va adquirir i que va posar a disposició de l’entitat. El patró Joan Sebastià Martí ha estat el mestre de cerimònies de l’acte, que ha tingut la música coma fil conductor.

Dos joves intèrprets, estudiants de l’Escola Superior de Musica de Catalunya, el pianista valencià José Antonio Tolosa i el violoncel·lista Oscar Diego Flores, català d’origen bolivià -membre de la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona-, han interpretat diversos temes del repertori clàssic entre parlament i parlament.

L’afició de Pujades per la música és ben coneguda per seves amistats més properes amb qui coincideix sovint als concerts de l’Auditori i del Palau.

Pujades agraeix l’homenatge

Ignasi Pujades ha agraït l’homenatge dient que li ha despertat un sentiment profund i commovedor. Pujades ha agraït els parlaments, que li han fet recordar moments emotius de la seva vida.

En els darrers anys, Ignasi Pujades ha donat suport també a la Fundació Arrels, la tasca de la qual admira i que identifica amb els valors de la Fundació Enllaç.

En la reunió anual del Patronat es va acordar també l’acceptació de tres nous patrons, així com la renovació de càrrecs del comitè de direcció, tal com trobareu en la noticia següent.