Benvinguda

Ignasi Pujades
Una carta personal d’Ignasi Pujades

“Benvolguts i benvolgudes,

l’any 2008 un grup de vint-i-dues persones pertanyents al col·lectiu LGBTI i  simpatitzants, vam constituir davant notari la Fundació Enllaç. Érem conscients que creàvem una cosa nova encara que imprecisa.

El nostre objectiu no era reivindicar la orientació homosexual, cosa que ja feia el FAGC, ni crear un espai de trobada, cosa que ja feia el Casal Lambda, ni tampoc replicar la feina que ja feien i fan moltes altres associacions LGBTI a Barcelona i a tot el territori. Ens varem proposar  iniciar una nova línia de treball orientada a la creació d’una entitat que vetllés per a les persones LGBTI en situació d’aflicció, vulnerabilitat o dependència, fos la que fos la seva edat.

Aquella llavor il·lusionada que varem plantar, ara és realitat esponerosa, no només per les coses aconseguides, com, sobretot, per les que encara volem aconseguir.  La Fundació Enllaç s’assenta en el patronat i en el voluntariat que ens acompanya en aquest projecte tan desitjat, i més encara en cadascuna de les persones que s’anima a fer el pas de demanar els serveis que necessita. Des del primer dia, hem descobert la gran il·lusió amb què és acollida la nostra iniciativa per tots aquells que la coneixen i visiten la nostra seu.

Ens agrada dir i repetir que “treballem per a la pròxima generació”. No tenim pressa, però ho volem fer bé. El nostre desig és desenvolupar-nos en la professionalitat més rigorosa. Crec que se’ns escapen moltes coses, però no per manca de record, sinó per manca de paraules. Perquè com deia Saint-Exupéry a El petit príncep: “L’essencial és invisible als ulls”. I l’essencial, en el nostre cas, és la il·lusió, l’esforç, l’esperança, el sentit comú, la intel·ligència, l’olfacte… per anar seguint per on ja caminem. Estem segurs que serà així. Però amb la vostra participació.”

Ignasi Pujades i Domingo
President d’Honor de la Fundació Enllaç