El programa Crónicas mostra la realitat de persones grans LGBTI

Cronicas: 40 años de lucha contra la persecución y por la igualdad de derechos en El tiempo del Arco Iris

La 2 de Televisión Española ha emes (dilluns 25 de setembre) el reportatge El tiempo del Arco Iris, realitzat pel programa Crónicas. Enguany es commemora  els 40 anys de la primera manifestació a favor dels drets de gais, lesbianes i transgènere a Espanya.  L’equip de Crónicas es va preguntar què se n’havia fet d’aquells joves que van organitzar la manifestació el 1977, com viurien avui. a gent.  Així és com varen decidir dedicar un programa a les persones grans LGBTI d’edat avançada.

Els testimonis de El tiempo del Arco Iris

Carmen Bonet del programa Crónicas parla amb J.A. Bajet i Josep Maria Raduà de la Fundació moments abans d'enregistrar una entrevista.
Carmen G. Bonet del programa Crónicas parla amb J.A. Bajet i Josep Maria Raduà de la Fundació moments abans d’enregistrar una entrevista.

Ho varem avançar en una notícia anterior. Carmen Bonet, redactora de Crónicas, va parlar amb el president de la Fundació Joan-Andreu Bajet i amb   Maria Raduà, entre altres persones: el també patró i les patrones Armand de Fluvià, Encarnación Granjo i Pauliana  Blanco, o el lider del moviment gai Jordi Petit.

El programa inclou també testimonis de responsables i persones vinculades a la Fundación 26 de Diciembre de Madrid, que és qui van facilitar el contacte de l’equip del programa amb Enllaç.

El reportatge a la carta, i més!

Crónicas és un programa de reportatges  dels Servei Informatius de TVE d’una hora de durada que s’emet des de fa quinze anys, primer en el canal 24Horas i des de ja fa nou anys també per La2.

Al web de Crónicas, hi trobareu informació interessant sobre el reportatge,  fragments d’entrevistes complementaris, una bona galeria d’imatges i l’oportunitat de veure el programa a la carta.