Una futura llei trans* a Espanya.

El govern espanyol ha iniciat els tràmits legislatius per al desenvolupament i redacció d’una futura llei o lleis sobre les persones trans*. En aquest moment, hi ha en marxa un procés participatiu, una taula de treball entre el govern espanyol i les entitats de tot l’estat que representen persones trans* per debatre la futura llei.

Fina Campàs entrevistada pel reporter Gonzo del programa "El Intermedio"
Fina Campàs entrevistada pel reporter Gonzo del programa “El Intermedio”

Fina Camps, la representant de la Fundació Enllaç a la taula de treball, vetlla perquè el text de la futura llei inclogui les referències oportunes a les persones gran trans* LGBTI.

A la taula de participació s’hi van presentar dues propostes sobre una futura llei que havien estat desenvolupades en el seu moment per la Federació Espanyola LFBTI (FELGBTI) i per Confluència trans*.

Li hem  preguntat…

Fundacio Enllaç: Com és que hi ha dues propostes diferents per part d’organitzacions LGBTI?

Fina Camps: “Aquestes dues organitzacions havien estat treballant internament en els textos d’una futura llei. En posar-se en marxa la taula, cada organització va presenta la feina que havia estat desenvoliupant. Els dos textos no son incompatibles. La proposta de la FELGBTI fa incidència en el règim sancionador de la futura llei. El text que proposainicialment Confluència Trans* desenvolupa abastament la qüestió dels drets civils de les persones trans*. Una part del debat ara és si s’acorda un únic text, una llei que unifiqui les dues aproximacions, o si es creu convenient l’aprovació final de dues lleis”.

FE: Com a representant de la Fundació Enllaç en la taula, quin és el teu paper?

FC: “Participem en el debat perquè la futura llei, o lleis, contemplin la realitat de les persones grans trans*. Te’n posaré un exemple. Els servies a les persones grans. Què saben els professionals, dones i homes, que atenen a gent gran de les persones trans*? Quan una persona trans*, jove o gran, ingressa en un hospital, l’habitual és que es formi una mena de circ, en un primer moment. Mirades encuriosides, xiuxiuejos, rialles…

FE: …i preguntes que no en fan en veu alta sobre què tindrà aquella persona entre les cames. M’ho puc imaginar.

FC: Això mateix. I tres quarts del mateix passa amb les persones intersexuals. Imagina algú que ha de fer unes cures a una persona gran trans*. Com aconseguim que les persones que treballen en serveis a les persones grans coneguin la realitat de les persones trans* per que puguin oferir una atenció amb les mateixes garanties? Som a la taula vetllant per que no ens oblidem de les persones grans trans*.

Llegeix també…

Dia Internacional per a la despatologizació de la transexualidad.