Experiències de gent gran LGBTI. Què en sabem?

Conferència col·loqui "Experiències de gent gran LGBTI" / Conferencia-coloquio "Experiencias de personas mayores LGBTI" con el ponente Joan Casas

Al llarg dels prop de 15 anys d’existència la Fundació Enllaç hem adquirit experiència de primera mà sobre les experiències, expectatives i la situació de les persones LGBTI a la maduresa. I hem decidit difondre el nostre coneixement en una conferència-col·loqui.

Què sabem?

Per exemple, sabem que les dones lesbianes no sempre reben un bon tracta en les visites ginecològiques el que les retreu de fer seguiments recomanats per les autoritats sanitàries. O que les persones grans LGBTI han desenvolupat al llarg del anys mecanismes de resiliència que apliquen a altres situacions de la vida.

Pensàvem que les persones LGBTI de més edat presentarien circumstàncies socials més adverses que les de la generació de la democràcia. Com més grans, experiències més adverses. Les persones joves, no tan desfavorables.

Però no sempre és així. Les persones més grans s’han beneficiat dels canvis socials que han afavorit les persones LGTBI. Entre les persones més joves no han deixat de produir-se les circumstàncies que en principi atribuíem a les persones de més edat.

Difondre el coneixement sobre les persones grans LGBTI

La conferència, que porta per nom “Experiències de persones grans LGBTI“, s’adreça a Casals de Gent Gran, Centre Cívics, residències, entitats i espais comunitaris arreu de Catalunya. Les imatges d’aquesta pàgina corresponen a les realitzades a Tarragona, Torredembarra i Solsona.

La Fundació Enllaç ha participar en dos estudis pioners del Departament de Treball Social de la Universitat de Barcelona sobre la realitat de les persones grans LGBTI a Catalunya: sobre persones grans LGBTI a la ciutat de Barcelona (2015) -amb el suport de l’Ajuntament de la ciutat- i a la província de Barcelona (2019) -amb el suport de la Diputació-.

Creiem que el coneixement obtingut a partir dels estudis, seguint estàndards acadèmics, i l’experiència de primera ma de la Fundació atenen persones grans dels col·lectius LGBTI ens permeten presentar una anàlisi d’interès per als professionals dels equipaments i serveis adreçats a les persones grans, per les autoritats responsables de polítiques socials i per la gent gran en general.

Paulina Blanco i Josep Maria Mesquida en una de les conferències-col·loqui gent gran LGBTI que promou la Fundació Enllaç / Conferencia-coloquio "Experiencias de personas mayores LGBTI que impulsa la Fundació.
Paulina Blanco i Josep Maria Mesquida en una de les conferències-col·loqui gent gran LGBTI que promou la Fundació Enllaç.

Qui hi participa?

En la conferència hi participen diverses persones de la Fundació. En els casos esmentats les persones ponents han estat l’activista Paulina Blanco, el doctor en Treball Social Josep Maria Mesquida i l’investigador Joan Casas. La voluntat de la Fundació és adaptar el panel amb persones vinculades a l’entitat pròximes al lloc on es fa la conferència.

Teniu interès en la conferència?

Si teniu interès en programar la conferència a la vostra entitat, podeu contactar amb nosaltres a través de l’adreça electrònica de la Fundació informacio@fundacioenllac.cat