26 d’abril: Dia de la visibilitat lèsbica

Dia de la visibilitat lèsbica 2022

Un nou mural de la Fundació en commemoració del Dia internacional de la visibilitat lèsbica.

El Dia Visibilitat Lèsbica se celebra  des de l’any 2008. Una oportunitat per reclamar la igualtat de drets i oportunitats per a les lesbianes. També es posa en evidència la menor presència de referents lèsbics en la societat si es compara amb els referents d’homes homosexuals.

Mural de la Fundació Enllaç pel Dia de la visibilitat lèsbica 2022

2 vídeos sobre la visibilitat lèsbica

26 mujeres dan la cara

Una producció de El Pais Tentaciones.

Besos entre mujeres

Una campanya de GaylesTV sobre la visibilitat lèsbica

” La invisibilidad lésbica ha servido como una forma de protección. La presencia de escenas lésbicas en películas y en series de televisión ha ayudado a dar visibilidad a las mujeres lesbianas, y aunque cada vez hay más referentes, no es suficiente. La falta de referentes en otros ámbitos públicos dificulta que las mujeres lesbianas “salgan del armario”. Y también porque el lesbianismo representa un ataque directo al poder patriarcal, por lo que, en un mundo que sigue siendo machista, existe una prevención a no estar expuesta.”