Parelles i filiació. Igualtat en teoria

L’advocat Ricardo de la Rosa posa de relleu les resistències a la igualtat de drets de les persones heterosexuals i les homosexuals pel que fa a la filiació.

De la Rosa acaba de publicar un estudi jurídic de referència sobre les parelles d’un mateix sexe i les qüestions legals referides als fills o filles. El llibre es diu “La filiación en las parejas homoparentales”.

Igualtat en teoria

El portal Atelier de Libros Jurídicos en destaca el valor crític del treball de De la Rosa: “Se ha dicho en repetidas ocasiones que las personas homosexuales tienen actualmente una clara igualdad en sus relaciones de familia homoparental, con respecto de las personas heterosexuales. [..] Esta igualdad es más teórica que práctica.

El treball de De la Rosa exposa pas a pas com el camí que segueix una parella perquè s’estableixi la filiació dels seus fills a favor dels dos membres es molt més complicada en el cas d’una parella homosexual. A més, s’estableixen diferències en funció de si la parella és de dues dones o dos homes.

En el seu estudi, l’advocat presenta propostes de millora per a cadascuna de les situacions que analitza.

Qui és Ricardo de la Rosa

Ricardo de la Rosa exerceix professionalment com advocat i també com a docent de ciències jurídiques. És membre de la Comissió de Drets Humans del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. Des dels anys noranta ha assessorat entitats LGBTI. Amb els anys ha esdevingut un jurista de referència en temes d’igualtat. Actualment, Ricardo de la Rosa es secretari de la Fundació Enllaç.