Fina Campàs: l’experiència de les persones trans* grans a “El Intermedio”

Fina Campàs entrevistada pel reporter Gonzo del programa "El Intermedio"

L’Amiga de la Fundació Fina Campàs ha estat un dels testimonis que ha participat en la campanya de defensa de les persones trans* «El autobús del respeto» del programa de televisió. «El Intermedio». Durant una setmana, un espectacular autobús de color verd ha viatjat de Madrid a València, Saragossa i Barcelona per conèixer experiències diverses de persones trans*.

Fina Campàs accepta participar en el programa

El programa va contacta amb la Fundació Enllaç i des de l’entitat varem proposar a Fina Campás si hi volia participar. La Fina és una de les persones trans* que col·laboren habitualment amb la Fundació. Ella ha estat el testimoni d’una persona trans gran en la campanya.

L’entrevista a Campàs

Aquest és el resum de l’entrevista amb Campàs que apareix en el web de la campanya: «Fina Campàs es una mujer transexual que explica a Gonzo su duro proceso: “El no poder desarrollar mi identidad de género era difícil, desembocando en situaciones de caer en adicciones”. “Mis hijos nunca han aceptado mi transexualidad”, asegura Fina que señala que por sus “adicciones” cayó “en temas de prostitución”: “Lo perdí todo, mi círculo, mi posición social y me quedé en la ruina más absoluta”. Pide que “las autoridades hagan políticas efectivas”.

“El autobús del respeto”

«El autobús del respecto» va ser la contracampanya a associació homòfoba que uns dies abans havia anunciat que passejaria per diverses ciutats de l’Estat amb un autobús amb un missatge obertament transfòbic.  Wyomig, presentador del programa, advertia en el darrer programa de la campanya: “¡Si es necesario, volveremos a sacar el bus!”.

Avui, Fina Campàs, que es descriu a si mateixa com «una persona forta, segura i satisfeta amb la vida» col·labora amb organitzacions trans* i també amb la Fundació Enllaç.

En aquest enllaç hi podeu veure l’entrevista que  el reporter Gonzo ha fet a Campàs que s’ha emès el 8 de març.(Minut 23 del programa). I també podeu veure aquest i altres testimonis  aquí.

La Fundació Enllaç i altres entitats LGBTI han participat en la campanya "El autobús del respeto" del programa"El Intermedio".
La Fundació Enllaç i altres entitats LGBTI han participat en la campanya “El autobús del respeto” del programa”El Intermedio”.