Dia de la Memòria Trans: entre la violència i l’esperança

Des del 1999 cada 20 de novembre es commemora el Dia Internacional de la Memòria Trans (Trans Day of Remembrance o TDoR) per recordar totes les persones que han estat assassinades per transfòbia.

El 2021 es recordarà per la violència extrema que han patit persones LGTB. Recentment, la Fundació Enllaç ha signat un conveni amb l’associació Ahora Donde, que acull joves LGTB que han estat rebutjats per la seva família per raons de la seva orientació sexual, identitat o expressió de gènere. La violència, tant familiar com de terceres persones afecta especialment al col·lectiu trans.

D’altra banda, el 2021 es recordarà també com l’any de la tramitació del projecte de Llei en defensa de les persones trans. Se n’ha parlat força.

Per aquesta data, us fem arribar un enllaç a un treball de la periodista Mireia Izard de Catalunya Ràdio que porta per nom “10 mentides sobre la Llei Trans“. El debat continua obert.

10 mentides sobre la Llei Trans

Una de les informacions falses que s'esmente en el reportatge de Mireia Izard
Una de les informacions falses que s’esmente en el reportatge de Mireia Izard

Què és el Dia Internacional de la Memòria trans?