Ricardo de la Rosa, a la Sindicatura de Greuges de Barcelona

Ricardo De la Rosa, candidat a la Sindicatura de Greuges de Barcelona, participa avui dilluns en un debat que s’emet en directe per la televisió local de Barcelona, Beteve. Dijous passat, De la Rosa va ser el convidat a la tertúlia virtual de la Fundació Enllaç, Tribuna Oberta, on va exposar algunes claus del seu programa.

“Vull trepitja la ciutat, saber què hi passa de primera mà, i actuar d’ofici, si és el cas”, ens deia el candidat Ricardo de la Rosa a Tribuna Oberta.

El debat a Betevé

Avui, dilluns, a les 21.30, Ricardo de la Rosa serà a Betevé, amb les altres set persones que opten a representar la Sindicatura de Greuges de la ciutat. Les vuit candidatures van sorgir a partir d’un procés de participació en que les entitats de la ciutat proposaven possibles candidats.

El candidat Ricardo de la Rosa

Ricardo de la Rosa explicava a Tribuna Oberta que la persona que ocupi la Sindicatura pot actuar de part i d’ofici.

Actuar de part consisteix en atendre les sol·licituds que arriben a la Sindicatura. Actuar d’ofici vol dir que la Sindicatura pot prendre la iniciativa pròpia aquelles qüestions que haurien de resoldre’s.

Vull trepitja la ciutat, saber què hi passa de primera mà, i actuar d’ofici, si és el cas“, deia Ricardo de la Rosa.

De la Rosa va parlar dels seus anys d’estudi i dels inicis de la seva carrera.

M’hauria agradat dedicar-me a la docència, però en acabar vaig tenir l’oportunitat de portar alguns casos, i n’estic content”.

Defèn el torn d’ofici com una com una experiència que et connecta amb la realitat de les persones més vulnerables.

És vocal de la Comissió de Drets Humans del Col·legi de l’advocacia de Barcelona.

En soc membre perquè és una comissió de referència. És un dels llocs on he après més coses, principis essencials, que aplico en la pràctica de la professió“.

Com a representant de la Comissió de dret de família, va participar en la reforma del Llibre Segon del Codi Civil de Catalunya.

La diversitat de famílies ens enriqueix. Necessitem parlar-ne. El benestar de cada família, sigui com sigui, es benestar per la ciutat”.

“La Fundació Enllaç m’ha donat una perspectiva del que implica fer-se gran, ser una persona d’edat avançada i viure en una gran ciutat és complicat. La mobilitat, la soledat de desitjada de persones que amb amb els anys perden familiars, amistats, xarxa de suport”.

Aquest és el vídeo oficial del candidat Ricardo de la Rosa

Vols donar suport el teu suport al candidat?

Si vols votar a la Sindicatura de Greuges de Barcelona, aquí t’expliquem com fer-ho. La Fundació Enllaç dona suport a la candidatura de Ricardo de la Rosa. Hi pots votar pel candidat Ricardo de la Rosa, aquí t’expliquem com fer-ho.