La Mediateca de l’Ateneu

Amb l’any nou, estrenem una nova pàgina. Aquí hi trobaràs vídeos i podcast d’activitats que organitza l’Ateneu Enllaç.

Cicle L’homosexualitat en la història

Cicle de conferències-col·loqui a càrrec de l’estudiós de la història Rodolfo Vargas, presentat pel professor de filosofia i físic Daniel Sànchez i Saumell. (Més avall, referències bibliogràfiques)

L'Ateneu de la Fundació Enllaç "En Podcast"
Visita el nostre canal d’IVOX L’Ateneu de la Fundació Enllaç “En Podcast”

Subscriu-te al nostre canal d’IVOX per accedir a tots els àudios immediatament

Ja pots escoltar tots el capítols el cicle! (11 en total)

1.- L’Homosexualitat a la Grècia i Roma antigues.

2.- L’homosexualitat en el món medieval (1a. part): La transició de l’època clàssica a l’Edat Mitjana

3.- L’homosexualitat en el món medieval (2na. part): Velles i noves idees

4.- L’homosexualitat en el món medieval (3ra. Part): S’encenen les fogueres de Sodoma

5.- L’homosexualitat, l’humanisme i el  Renaixement (Maig de 2021)

6.- La Contrareforma i el món del barroc (Conferencia : 8 de juny de 2021)

7.- El segle XVIII, el segle de les llums

8.- La repressió en el Nou Règim (s. XIX)

9.- Les acaballes del segle XIX. A l’albir del segle XX
(Enregistrada el 14 d’octubre de 2021)

Rodolfo Vargas dedica aquesta conferència al genealogista i heraldista Armand de Fluvià, pioner a l’estat Espanyol de la lluita a favor dels drets civils de les persones LGBTIQ +, amb motiu del seu 90 aniversari (17 de novembre de 2021)

10. En el cor del segle XX a Europa

Primera part

Segona part

11. Història de l’homosexualitat a Espanya

Des del període visigot a la península fins el moment actual, amb la figura d’Armand de Fluvià, líder pioner en la defensa dels drets de les persones LGBTI ja sota el franquisme. De Fluvià ha fet 90 anys aquest 2021 i participa encara en els principals esdeveniments LGBTI de la seva ciutat natal, Barcelona.

Primera part

Segona part

Altres mediateques al web de la Fundació

• La Mediateca Enllaç  – Consulta els nostres vídeos de promoció i altres materials audiovisuals