Com votar a l’elecció de la Sindicatura de Greuges de Barcelona?

Barcelona celebre aquests dies un procés electoral per triar la persona que ocuparà la Sindicatura de Greuges de la ciutat fins l’any. Poden votar totes les persones majors de 16 anys empadronades a la ciutat.

La votació va començar el dia 19 d’abril. Es podrà votar fins al dimecres 19 de maig a les 23:59h. Recorda que només pots votar a una de les vuit persones candidates. Aquí t’expliquem com pots votar.

1. Votar per Internet
  2.  Votar des de la Fundació Enllaç
  3.  Votar en algun dels centres públics habilitat de la ciutat.

Les persones candidates

L’advocat Ricardo de a Rosa és candidat a ocupar la Sindicatura de Greuges de Barcelona, una proposta sorgida l’acord de sis entitats de la ciutat entre les quals, la Fundació Enllaç.

Dijous passat, Ricardo de la Rosa parlava de la seva candidatura a la tertúlia Tribuna Oberta de la Fundació Enllaç.

Què ens va explicar Ricardo de la Rosa? Aquí en tens un resum.

Què és la Sindicatura de Greuges de Barcelona?

La Sindicatura de Greuges vetlla pels drets fonamentals i les llibertats públiques de ciutadans i ciutadanes, i de les persones que es trobin a la ciutat encara que no siguin residents. Maria Assumpció Vila, la síndica sortint per haver esgotat el seu segon mandat com a Síndica de la ciutat, explica què és aquest organisme.

Com puc votar

1) Votar per Internet

És el primer cop de participes en una consulta en la plataforma Decidim Barcelona? Si és el primer cop que participes en una consulta a Decidim Barcelona, el primer que has de fer és Registrar-te. Són tres passos!

1. Registra’t al Decidim Barcelona:
  2. Confirma el teu correu electrònic
  3. Realitza les autoritzacions del cens i mòbil que trobaràs al menú:”El meu compte” – “Autoritzacions”

Si ja participat anteriorment en alguna votació, o un cop t’has registrat simplement actualitza l’autorització sobre el Síndic de Greuges que trobaràs al menú “El meu compte” – “Autoritzacions”

I tot seguit, ja pots votar pel candidat De la Rosa accedint a aquest enllaç.

Aquí pots trobar-hi totes les candidatures

2) Vine a la Fundació Enllaç i t’ajudarem a fer els tràmits per votar per Internet

Els dimarts i els dijous, fins el dia 19, darrer dia per la votació, pots acostar-te a la Fundació Enllaç (C/ Rosselló 328) i t’acompanyarem en el procés de votació per Internet.

3) Vull votar en un dels cinc centres públics habilitats

També et poden acompanyar en els tràmits pe internet per votar en algun dels cinc centres públics habilitats per l’Ajuntament. En pots consultar els lloc i les hores de votació en aquest enllaç!