30 anys de Memòria Sonia Rescalvo

Sonia Rescalvo dona nom a la Plaça del Parc de la Ciutadella on hi ha la glorieta amb de Barcelona el seu nom

Enguany es commemora els 30 anys de Memòria de Sonia Rescalvo Zafra, dona trans assassinada per un grup feixista el 1991. Un cop l’any, el sis d’octubre, entitats LGBTI i autoritats es trobem a la Glorieta del Parc de la Ciutadella de Barcelona que porta el seu nom per recordar la Sonia.

Des d’ara, l’espai que envolta la Glorieta, al costat de la font del parc, porta el nom porta el nom Plaça Sonia Rescalvo Zafra.

Així ho va decidir l l’Ajuntament de la ciutat en un acord de govern el passat mes de juny.

En ocasions, en vides que pateixen massa mirades de rebuig, les úniques paraules que et permet articular l’emoció davant d’un reconeixement és simplement donar les gràcies.

En l’acte d’avui les persones que hi han assistit ha pogut participar en un taller d’etiquetes no binàries, una Biblioteca vivent i un Arbre dels desitjos, a més d’actuacions artístiques d’Arli i Keops Guerrero.

La premsa i l’assassinat de Sònia Rescalvo

Aquests dies s’acaba de presentar l’Observatori LGTBI+ MediaCat. (En parlarem en detall en una altra notícia). L’Observatori s’estrena  amb un article   del seu coordinador, Víctor Yustres, sobre com els mitjans van tractar l’assassinat de Sonia Rescalvo, el primer delicte d’odi LGTBI documentat a l’Estat espanyol.