L’assassinat de Samuel Luíz: la “manada” homofòbica

L’assassinat a Galícia del jove de 24 anys Samuel Luíz ha provocat una reacció d’indignació a tot l’Estat comparable a la del cas de “la manada” l’any 2016. El cas de “la manada” va suposar un punt d’inflexió en la condemna social sobre les violacions sexuals.  Es convoquen manifestacions a tot l’Estat, també a Barcelona. Una post d’Instagram sobre la mort de Samuel rep més de 2 milions de visites en tres dies. I s’inicia una campanya per demanar la il·legalització  de VOX.

El cas del Samuel és un punt d’inflexió! Només cal veure les manifestacions que han tingut lloc a tot l’Estat, i que continuen produint-se. També a Barcelona. La concentració va tenir lloc dilluns dia 5 entre els carrers del Comte Borrell i del Parlament, a Sant Antoni, al costat del Centre LGTBI de Barcelona. El lema de la manifestació ha estat “Justícia per en Samuel

“La paraula és prou. Ja no podem resistir ni aguantar aquesta espiral” ha dit Eugeni Rodríguez, de l’Observatori contra l’Homofòbia, entitats convocant de la concentració juntament amb la Plataforma LGTBIcat.

S’exigeix de les administracions un posicionament clar contra les agressions homòfobes i prendre mesures davant els discursos ideològics que alimenten les accions de violència i d’odi. També s’ha demanat un pla de reparació per a la família del Samuel.

De forma no prevista, les persones que assistien a la manifestació varem començar a caminar fins a la plaça Sant Jaume, on hi ha les seus de l’Ajuntament i la Generalitat.

El cas del Samuel ha tingut altres

Més de dos milions de visites en dos dies.

@mrevalian és el nom dels compte d’Instagram d’un actor jove. En el seu compte -i també en el seu canal de YouTube- hi penja vídeos breus d’humor LGTBI.  Que el to gruixut dels seus vídeos humorístic no us enganyi. Si voleu descobrir la capacitat interpretativa d’mrevalian podeu mirar l’inici del seu vídeo sobre Aladín! Però el fet d’esmentar-lo aquí té a veure amb l’assassinat de Samuel. En assabentar-se’n va penjar un vídeo de sis minuts que s’ha fet viral. En tres dies, havia tingut 2,067,236 visionat.

El post de mravelain a Instagram ha esdevingut viral

El discurs de mravelain a Instagram ha esdevingut viral

Erosiona VOX la democràcia ?

L’opinió que VOX és una organització opaca que erosiona els valors democràtics de l’estat de dret amb constants  falses campanyes que criminalitzen col·lectius especialment vulnerables va prenent força.  El seus discursos són contraris a la declaració dels Drets Humans sobre els quals s’ha construït l’Europa política.

Per això, s’ha iniciat una campanya a la plataforma Change.org per il·legalitzar l’organització ultranacionalista VOX per la seva continuada estratègia de generar discursos d’odi.