La Fundació Enllaç guardonada en els Premis 17 de maig 2021

La Fundació Enllaç ha estat una de les entitats guardonades en la novena edició dels Premis 17 de maig (2021), que lliure l’Observatori contra l’homofòbia.

Els premis de 17 de maig són “un reconeixements a entitats, institucions i persones per la seva trajectòria i per intervencions o accions en contra de l’LGTBIfòbia“.

En l’acte, que es va celebrar dissabte dia 15 de maig al Centre LGTBI de Barcelona., també van recollir el premi:

• L’Ajuntament de Ripollet.
    • Per l’impuls en la realització d’un mural LGTBI que visibilitza els assoliments del moviment LGTBI dels darrers anys.
  • L’Associació Euforia i la Federació Plataforma Trans.
    • Per la seva lluita pels drets de les persones i famílies trans i ser impulsores de la iniciativa legislativa de la Llei estatal trans i que actualment es troba en procés parlamentari.
  • El programa de ràdio Onada Feminista.
    • Per divulgar i generar debat de forma oberta i inclusiva sobre feminismes i diversitat afectiva sexual i de gènere.

El president de la Fundació Enllaç, Joan-Andeu Bajet, ha recollit el guardo de mans del president de l’Observatori contra l’homofòbia, Eugeni Rodríguez.

L’organització ha premiat la Fundació Enllaç, diu Rodríguez “pel seu compromís i activitats per garantir els drets de les persones LGTBI grans, tot tenint en compte que ha estat un col·lectiu molt afectat en aquest últim any degut a la situació pandèmica provocada per la covid-19”.

En la sessió s’ha celebrat una taula rodona sobre la reparació de les víctimes de l’LGTBI-fòbia. Hi han participat Ignacio Elpidio Domínguez Ruiz, antropòleg i investigador de la UB, Jaume Hombrado, criminòleg, Mònica Sancho, psicòloga de l’OCH i Cristian Carrer, psicòleg social i coordinador tècnic de l’OCH.

Altres informacions

• Aquest és el mural LGTBI impulsat per l’Ajuntament de Ripollet:

• Amb motiu del 17 de maig, l‘Observatori contra l’homofòbia ha fer públic aquest manifest, on s’hi diu entre altres coses:

“…el camí cap a la plena igualtat es visualitza encara llarg i costós. No en podem abaixar la guàrdia i hem d’estar amatents per fer valdre els drets LGTBI i lluitar contra qualsevol forma de masclisme, de discriminació i violència que suposa l’LGTBI-fòbia en totes les seves formes i en els escenaris on es pot produir.”