La Generalitat reconeix la lluita d’Armand de Fluvià a favor de les persones LGTBI

Amb motiu del Dia internacional contra la LGBTIfòbia, la Generalitat ha celebrat  un homenatge a Armand de Fluvià, fundador fa 50 anys, en ple franquisme, del Moviment Espanyol de LIberacion Homosexual (MELH).

Pioner

En l’acte també s’ha presentat un documental de la realitzadora Carme Porta. El documental mostra el paper pioner d’Armand de Fluvià a favor dels drets de les persones LGBTI a Catalunya i a tot l’Estat Espanyol. Mig segle després de fundar la primera organització gai en la clandestinitat de la dictadura del colpista general Franco, De Fluvià és encara en la primer línia del moviment LGTBI.

Una representació institucional nombrosa

L’acte ha estat organitzat pels Departaments de Justícia i Treball, Afers Socials i Famílies de la Generaliat, amb la col·laboració del Casal Lambda, entitat depositària del fons documental sobre el moviment LGTBI de l’homenatjat.

En l’acte, celebrat a l’Institut Francès de Barcelona, hi han assistit tres consellers de la Generalitat i representant d’entitats LGTBI, com el Casal Lambda i la Fundació Enllaç, de les quals Armand de Fluvià n’és membre fundador. De Fluvià és patró-fundador de la Fundació Enllaç i actiu col·laborador incansable en tot allò que se li proposa!

Aquesta és la noticia de l’homenatge a Armand de Fluvià amb que es tancava el telenotícies vespre del dia 19 de maig