Cohabitatge: les claus d’un projecte!

Ja ets gran i et trobes bé de salut, però t’amoïna pensar què pot passar d’aquí uns anys, com estaràs, si tindràs prop teu persones amb qui t’entenguis, comparteixis gustos, aficions i una manera de veure la vida.  Posats a imaginar, t’imagines trobar un grup de persones així, de confiança, i fer-vos una casa al vostre gust, amb espais privats i d’altres comuns, per viureu junts? Això és el que ha fet l’Enric Emo, un amic de la Fundació Enllaç. Iniciatives com aquesta fins i tot tenen un nom:  cohousing, en anglès. Es pot traduir com a cohabitatge.

Les claus d’un projecte de cohabitatge

En el mercat de l’habitatge s’hi comencen a trobar habitatges amb espais comuns i serveix compartits. No sempre estan pensats per a persones grans. El projecte de l’Enric és diferent.

No és una promoció comercial, -diu l’Enric- no ho fan per guanyar diners, o vendre’ns-ho s’hi algun dia ens en cansem. El cohabita ge és un model alternatiu, social. Es tracta d’una autopromoció cooperativa, però a diferència d’altres cooperatives d’habitatge, la propietat és col·lectiva, amb dret d’us, vitalícia i transmissible“.

Hem demanat a Enric Emo que ens expliqui el seu projecte. Volem saber quin són els punts claus que en convindria tenir presents si decidim fer un canvi de vida i apostar com ell pel cohabitatge.

Aquí en tens l’artcle (pdf)

Més informació

• Tal com s’esmente en l’article, a Catalunya hi ha diferents iniciatives de cohabitatge per a persones sènior. Sostre Cívic és una de les més consolidades, pels anys que fa que funciona i pel nombre de persones que hi estan vinculades. En el seu portal web hi ha valuós material informatiu sobre aquest model de convivència, amb apartats específics on s’hi explica què és l’habitatge cooperatiu sènior, com funciona el model, els principis i valors, a més d’un espai amb Preguntes Freqüents. Aquest és l’enllaç a la pàgina de les publicacions gratuïtes de Sostre Cívic.

• Què és el cohabitatge sènior? (Un vídeo breu editat per Sostre Cívic)
  • Més informació sobre el cohabitatge al web de la Fundació.