A la caça? Tres atacs homòfobs a Barcelona una mateixa nit de dissabte

La nit de dissabte 29 de maig van haver-hi tres atacs a persones LGBT en diferents punts de Barcelona: la platja del Somorrostro, la plaça de Lesseps i l’entorn de l’Auditori.

Una de les persones agredides en aquests incidents va acabar amb la mandíbula fracturada. Va haver d’ingressar a l’hospital. El portaveu dels mossos d’esquadra que s’ocupa d’aquests cassos ha qualificat l’acte de ”brutal”, en paraules textuals. Els agressors anaven en grup i no hi ha cap motiu que expliqui l’incident, tret de l’orientació sexual de les persones atacades.

S’encenen les alarmes

Els casos ha encès l’alarma en les entitats LGBTI de la ciutat. No hi ha un mes sense que s’hagi produït alguna agressió a persones LGTB. Generalment, aquestes agressions les fan grups de joves o adults joves. Fa la impressió que en algun sector de la societat té interès en provocar por en l’espai públic amb sortides nocturnes regulars a la caça de gais i trans. Aquest tipus d’agressions estan ben descrites i recollides en la legislació administrativa i penal. És imprescindible denunciar cada cas! Només així, es podrà aplicar la llei.

Et pot interessar

• L’Observatori contra l’homofòbia segueix els casos d’agressions a persones LGBTI. Pots denunciar qualsevol agressió a través de la mateixa pàgina web.
  • El periodista Jordi Basté es feia ressò de la notícia a El Món a RAC1