Adolescents LGTBQ+ viuen sense llar a Catalunya pel rebuig de la família

Gemma Brullés, fundadora i presidenta d'Ahora Dónde - Le Refuge, i Rocardo de la Rosa, president de la Funació Enllaç en la signatura del conveni d'Amistat el novembre de 2021

El rebuig familiar és la primera causa entre les persones LGTBI sense llar, també de joves adolescents que han hagut d’abandonar la família a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere.

La família deixa de ser un espai segur i esdevé un malson. En no poques ocasions, els joves que es troben en aquesta situació pensem que el suïcidi és l’única sortida. Així ho explicava Gemma Brullés, fundadora i presidenta d’Ahora Donde-Le Refuge a Catalunya, durant la signatura del conveni d’Amistat amb la Fundació Enllaç aquest mes de novembre.

Ahora donde – Le Refuge atén i acull aquests joves LGTBI+ que pateixen el rebuig de la família a causa de la seva l’orientació sexual o identitat de gènere. Aquí en teniu un testimni:

“Soy un chico trans de 19 años y hasta los 15 viví con mis padres en una situación nefasta, incluso antes de decirles que no era una chica. Nunca me apoyaron ni me respetaron, ya fuera por mi vestimenta, mi identidad o mi orientación sexual. Llegué al punto de intentar suicidarme en dos ocasiones y afortunadamente mi tía me acogió en su casa hasta que cumplí 18 años, por lo que le debo la vida. Tras vivir en varios sitios y pasar periodos muy difíciles de no saber qué hacer, encontré la asociación AHORA DÓNDE.”

Ahora Donde té té la seu al Centre LGTBI de Barcelona (C/. Compte Borrel, 22. 08015). L’entitat ha estat també imulsora i fundadora de la Fédération Européenne des Refuge juntament amb associacions de França, Itàlia, Bègica i Suïssa.

El conveni signat amb la Fundació Enllaç implica el reconeixement de les dues entitats i treballar per difondrem i trobar solucions a aquesta forma de discriminació.