« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Cicle “Homosexualitat en la història”. El segle de les llums

dimarts 13 de juliol - 18:50 - 20:30

Actividad mixta: presencial y virtual

C/ rossello 328
Barcleona,

Una nova sessió del cicle de conferències-col·loqui sobre l’homosexualitat i en la història de la cultura occidental. En aquesta ocasió l’estudiós de la història Rodolfo Vargas ens revela el que succeeix durant el període de la Il·lustració, l’anomenat segle de les llums.

Vargas escriu:

En temps de l’Antic Règim es pot parlar de una relativa “llibertat de costums” és a dir una tolerància de fet en matèria de moral. Durant el segle XVIII s’assisteix a l’agonia de la vella noció de “sodomita” i al creixent abandon de la repressió de les practiques homosexuals fins arribar a la seva abolició legal per la Revolució Francesa. Aixi hi tot s’ha de parlar de major tolerància al Sud de l’Europa (amb l’excepció dels regnes ibèrics, sotmesos encara a la Inquisició) que al Nord. S’anunciaven temps de conquista de drets… fins a l’arribada i la imposició de la nova moralitat burgesa justificadora de l’ordre capitalista que hauria de portar la Revolució Industrial.

El professor de filosofia i llicenciat en física Daniel Sánchez Saumell presentarà la sessió i una vegada acabada la conferència obrirà el col·loqui per poder opinar i preguntar a Vargas.  Us convidem a participar-hi

Totes les conferencies del cicle “a la carta”

O subscriu-te als podcast de l’Ateneu de la Fundació Enllaç a IVOX per rebre una avís cada vegada que hi hagi un nou contingut!

Canal a IVOX Les conferències de l'Ateneu Enllaç En Podcast
Canal a IVOX Les conferències de l’Ateneu Enllaç En Podcast