Un estudi avala la formació de la Fundació Enllaç

Una investigació conclou que la formació a professionals de la Fundació es valora positivament

Els professionals que han participat en els cursos sobre atenció a persones LGBTI d’edat avançada de la Fundació Enllaç valoren positivament la formació rebuda. Es constata que les necessitats  del col·lectiu LGBTI d’edat avançada són poc conegudes pels professionals.

Aquest és el resultat de l’estudi realitzat Adela Boxadós i Belen Parra, investigadores del Departament de Treball Social de la Universitat de Barcelona. En l’estudi s’han analitzat les avaluacions de l’alumnat que ha participat en els cursos de la Fundació entre els anys 2010 i 2015.

“El respecte a la diversitat sexual en l’àmbit sociosanitari és un tema que motiva els professionals del sector, que s’adonen del seu dèficit de formació en aquesta àrea”, diuen Boixadós i Parra. “L’alumnat formula propostes de col·laboració entre la Fundació Enllaç més enllà de la formació específica: la coordinació d’accions, el desenvolupament d’eines i projectes estratègics i la derivació de casos”.

Les conclusions

En les conclusions de l’estudi, les investigadores es qüestionen si els equips responsables de les empreses i equipaments que atenen persones d’edat avançada consideren rellevant l’especificitat de les persones LGBTI.

D’acord amb les avaluacions, les investigadores constaten, que les necessitats diferenciades del col·lectiu LGBTI d’edat avançada i en situació de dependència són poc conegudes pels professionals.