Una guia de butxaca per decidir com vols continuar fent-te gran!

Guia "En clau de futur"

La Fundació Enllaç acaba de publicar En clau de futur. Recursos jurídics i socials per a persones madures LGTBI+. És una guia de butxaca, elaborada per persones expertes en cada matèria, on hi trobaràs informacions útils que t’ajudaran a prendre decisions sobre la forma com vols continuar fen-te gran.

L’any 2012 la Fundació Enllaç va publicar el llibret Eines per preveure el teu futur. En clau de futur revisa, actualitza i amplia aquell llibret a partir de l’experiència en l’àmbit de l’Atenció a les Persones de la nostra entitat, àrea que coordina la treballadora social Paula Rodríguez.

Què s’hi tracta?

La guia inclou tres apartats.

En la primera part hi trobem informacions i orientacions en el terreny legal per a persones LGBTI. Es parla de matrimoni i parella de fet, de les voluntats anticipades o testament vital, de la utilitat dels poders preventius, de com protegir el nostra patrimoni i del testament. Hi trobareu informacions específiques sobre la legislació que protegeix a les persones LGBTI i com denunciar casos d’LGTBI-fòbia. En aquest apartat s’hi inclouen també descripcions aclaridores de les diverses situacions d’incapacitació i dels instruments legals per preveure aquestes situacions de manera que es respecti la voluntat de cada persona.

La segona part de la guia està dedicada als maltractaments. No és un assumpte menor. No passa un mes sense que no apareguin a la premsa notícies sobre estafes, assajaments, maltractes, a persones grans. En la guia s’hi descriu els diferents tipus de maltractaments, els factors de risc i els mecanismes de protecció davant possibles abusos.

En la tercera part s’hi descriu com funcionen els serveis socials a Catalunya, les prestacions i serveis que ofereixen i com gestionar els diversos ajuts.

Les persones autores.

De l’àmbit jurídic se n’ha ocupat l’advocat i secretari de la Fundació Ricardo de la Rosa. L’autor combina informacions precises sobre legislació amb el seu coneixement de les inquietuds comuns de les persones LGBTI fruit d’anys d’exercici.

La sociòloga i treballadora social Adela Boixadós, professora de la Universitat de Barcelona i col·laboradora de la Fundació Enllaç, és la responsable de l’apartat dedicat als maltractaments. Boixadós forma part de l’Associació per a la Investigació del Maltracta a Persones Grans (EIMA) i també d’Amics de la Gent Gran.

El treballador social Joan Casas, també col·laborador de la Fundació, ha elaborat l’apartat dedicat als serveis socials a més del recull de recursos i entitats LGBTI que figuren a la guia.

El treball d’aquestes tres persones expertes ha estat coordinar pel professor de la Universitat de Barcelona i patró de la Fundació Enllaç, Josep Maria Mesquida.

Com la pots aconseguir?

La guia s’ha editat en paper gràcies al suport de l’Ajuntament de Barcelona. També en trobareu una versió digital. Si hi esteu interessats, ens la podeu demanar a través del correu informacio@fundacioenllac.cat