En suport al poble gitano d’Itàlia

Símbol bandera del poble gitano, o "rom"

El Consell Municipal del Poble Gitano de Barcelona ha realitzat un comunicat per expressar el seu rebuig a les declaracions del ministre de l’Interior d’Itàlia, Matteo Salvini, en les que anunciava que volia fer un cens de la població gitana d’Itàlia per expulsar es immigrants rom que han arribat a aquest país de manera il·legal. En les mateixes declaracions, Salvini va dir: “Els ‘rom’ italians, per desgracia, te’ls has de quedar a casa!”.

El comunicat reafirma la solidaritat del Consell Municipal del Poble Gitano de Barcelona amb els germans i germanes gitanes d’Itàlia i de tot Europa, s’expressa que les declaracions del ministre Salvini són inacceptables per a un càrrec públic d’un estat membre de la Unió Europea com és el de ministre de l’Interior, i es considera que el mínim que se li hauria de demanar és la seva dimissió.

La Fundació Enllaç vol fer públic el seu suport al poble gitano i se suma al comunicat, que poeu consultar aquí mateix.