Refugi, resistència, dignitat

Cartell de l'exposició "Memòries de resistència"

La diversitat afectiva, sexual i de gènere és reconeguda i protegida en les lleis internacionals de màxim rang. La persecució, l’empresonament i fins i tot l’execució a mort de persones LGBT és, però, una realitat en força països, com es detalla en els informes anuals de l’Associació Internacional de Gais i Lesbianes (ILGA).

L’exposició “Memòries en resistència” del fotògraf Aitor Fernàndez en col·laboració amb Miriam Salas, que n’ha desenvolupat el concepte, ens parla d’aquesta realitat, mostrant-nos persones que han hagut de fugir del seus països i que han trobat refugi a Barcelona.

Els autors ens mostren cinc grups de dues imatges en blanc i negre. En una de les imatges hi veiem la persona que cerca refugi: la seva mirada, el cos, l’expressió… En l’altra, la fotografia d’algun objecte personal que ha acompanyat a cadascuna d’aquestes persones en el seu trajecte. En Vaisili, la Thael i la resta de persones retratades varen fugir de països com Honduras, Mali, Russia, Cuba o Colòmbia.

La Fundació Enllaç acomiada l’any 2018 amb aquestes imatges que ens interpel·len sobre el respecte a la diferència, la resistència, l’acollida i la dignitat, valors que, com la ciutat que els acull i que ha patrocina aquest treball, desitgem i compartim.

L’exposició es pot visitar fins finals de gener.