El Mossos d’Esquadra reconeixen la tasca social de la Fundació Enllaç

Els Mossos d'Esquadra lliuren una placa a la Fundació en reconeixement de la tasca de l'entitat,

Els Mossos d’Esquadra han atorgat una placa commemorativa de reconeixement a la Fundació Enllaç «sabedors de la feina que feu, i la que heu fet al llarg d’aquests anys (…) per preservar els més alts valors socials», en paraules extretes del comunicat de l’atorgament.

En defensa de les persones LGBTI

El lliurament, que ha tingut lloc dilluns dia 24 a la seu central dels Mossos a Sabadell, s’emmarca en els actes de commemoració del Dia de les Esquadres 2017.  El president de la Fundació, Joan Andreu Bajet va recollir la placa de mans del Comissari en cap del Mossos, Ferran López.

Bajet ha agraït el reconeixement que «ens dona l’esperança que els Mossos -i les institucions públiques en general- continuaran respectant i protegint activament els valors humans que ens són comuns», comenta.

En els darrers anys, en Joan-Sebastià Martí, ha convidat als Mossos a  a la tertúlia mensual de la nostra entitat en diverses ocasions. En les visites hem compartir preocupacions i experiències sobre el risc de les persones grans LGBTI en situació vulnerable.

A petició de Josep Maria Raduà, el Comissari en cap del Mossos ha acceptat  fer arribar a la Fundació dades sobre seguretat i persones grans, amb esment concret als casos vinculats a persones i qüestions LGBTI. Per Raduà, «ens cal conèixer la realitat, tenir dades, si volem que les nostres accions tinguin una  incidència positiva i eficaç».

Pel un reconeixement públic a les persones grans LGBT

Joan-Andreu Bajet suggereix que  «els poders públics haurien de fer actes polítics de reparació històrica, i demanar disculpes a les persones LGTBI més grans pel tracte legal injust, i per la repressió política, judicial i policial que històricament han patit».

Dimecres 26, Bajet va mostrar la plaça dels Mossos al president d’honor de la Fundació, Ignasi Pujades. Pujades ha expressar el seu desig que el Moviment LGBTI es beneficii de la relació fluida entre els Mossos i la Fundació, en favor de les persones LGBTI més vulnerables.