Cicle “Homosexualitat en la història”

Què sabem realment avui de l’homosexualitat i sobre la maduresa al llarg de la història?

L’Ateneu de la Fundació Enllaç us convida al cicle virtual de conferències-col·loqui sobre l’homosexualitat i la maduresa en la cultura occidental a càrrec de l’historiador i humanista Rodolfo Vargas i que presenta el professor de filosofia i físic Daniel Sànchez.

Com s’ha percebut l’homosexualitat en diversos períodes de la història? I la gent gran? Què es deia de la vellesa? Quina consideració es tenia de les persones grans?

Les sessions del cicle

Cadascuna de les sessions comença amb una salutació a càrrec de Daniel Sànchez que dona pas a la conferència de Rodolfo Vargas.

En acabar la conferència,  Sànchez convida les persones assistents a participar un col·loqui obert amb Vargas, que respon els nostres dubtes.

En un principi el cicle estava pensat pel primer semestre de 2021. Després de les tres primeres sessions, i degut a la bona acollida del cicle, és probable que l’activitat continuí el segon trimestre.

Aquestes són les sessions programades ara per ara.

Passat l’agost, reprenem les sessions del cicle fins a finals d’anys. Aquests són els temes que tractarem:

• Capítol 8 –  8 de setembre: “La repressió del Nou Règim” (siglo XIX)
  • Capítol 9 –  14 d’octubre: “Democracias liberales y totalitarismos” (primera meitat del s. XX)
  • Capítol 10 – 11 de novembre: “La larga marcha en la conquista de los derechos LGTB+” (sgona meitat del s. XX y s.  XXI)
  • Capítol 11 – 17 de decembre: “Excursus: L’homosexualidad a l’Espanya dels segles XIX i XX.

Breument

Cicle: L’homosexualitat en la història
Amb: Daniel Sànchez i Saumell (moderador)
Rodolfo Vargas (conferenciant)
El segon dimarts de cada mes
De 18:50 a 20:30
(Consulta l’Agenda)

• A l’Espai Enllaç de la Fundació
    • (TANCAT mentre durin les restriccions per la pandèmia)
  • Virtualment a través de la plataforma Jitsi
    • (Actualment el cicle se celebre exclusivament en línia a través de la plataforma de videoconferència Jitsi)

Una activitat organitzada per l’Ateneu de la Fundació Enllaç

Les conferències, també “a la carta”

Ja pots escoltar totes les conferències de Rodolfo. Vargas a la Mediateca de l’Ateneu Enllaç.

Saps…

Sobre Rodolfo Vargas
Rodolfo Vargas s'ha interessat per la cultura occidental des de la història, la filosofia, la religió, la literatura, l'art... En el seu discurs sobre l'homosexualitat i la maduresa durant els darrers 2500 anys hi incorpora tots aquests angles. La seva recerca, atenta sempre als coneixements més recents sobre cada època, ens permet una compressió rica i aprofundida del tema, més enllà dels tòpics.