Formant, sensibilitzant

Formació a empreses de serveis, residències i altres equipaments adreçats a persones d’edat avançada, i d’altres activitats de sensibilització.

Foto: Hanna Jarzabek ·"Flores de otoño"
Foto: Hanna Jarzabek ·”Flores de otoño”

ANY 2019

• Jornada: “L’envelliment LGBTI. Trencant barreres”
    • La Fundació Enllaç i  Servei Voluntariat Sitges participen en el debat “Drets i dignitat de les persones grans LGTBI” d’aquestes jornades que se celebren a Sitges. (Organitza: Consell Comarcal del Garraf) (14 de novembre)
  • Col·loqui: “Persones grans LGBTI”
    • Projecció del documental del mateix nom, amb motiu de la VI setmana de la Gent Gran de Sant Andreu. Amb la participació del GAG (Grup d’Amics de gais, lesbianes i persones *trans) i la Fundació Enllaç
    • Casals de gent gran de Sant Andreu (Barcelona) (15 d’octubre)
  • Col·loqui: “Cultura Gai. 10 formes de reconèixer una persona heterosexual i no equivocar-te”
    • Setmana LGBTI EntreNosaltres 2019 (Organitza: Centre Cívic Sagrada Família de Barcelona).  Fundació Enllaç (3 d’octubre)
  • Curs: “Diversitat, afectiva, sexual i de gènere: intervencions en espais amb persones d’edat avançada”
  • Col·loqui: Com volem ser quan siguem grans?
    • Bar La Federica (Barcelona).  3a edició del “Habla travesti, presentat per Personaje Personaje (Juan Diego P. Bucheli) (26 de setembre)
  • Col·loqui: Persones grans: Lliures per estimar?
    • Navàs. A càrrec del psicoanalista Arseny Maximov. (Ajornat)
  • Col·loqui: Persones grans: Lliures per estimar?
  • Curs:  “Atenció Centrada en la Persona: Estratègies d’intervenció amb persones LGBTI d’edat avançada.
  • Article: La Marí! Serveis per a persones d’edat avançada. Un crit d’alerta!
    • Revista InfoGai. (Publicació: juny/juliol 2019)
  • Col·loqui:  Diversitat afectiva, sexual i de gènere: persones grans LGBTI. Reptes

• “Atenció Centrada en la Persona: Estratègies d’intervenció amb persones LGBTI d’edat avançada” (Curs per a docents)
    • A la seu de la Fundació Enllaç (6 hores) (11 de maig)
  • Article: Diversitat afectiva, sexual i de gènere. La realitat…sota l’ala!
  • Taula rodona: Moltes formes d’estimar.

ANY 2018

• Curs “Atenció centrada en la persona: estratègies d’intervenció amb persones LGBTI”.
  • Fòrum de veus de la gent gran de Barcelona
    • Intervenció de la Fundació Enllaç. Organitzat per l’Ajuntament de Barcelona. (31 d’octubre).
  • Taula municipal per a la Diversitat Afectiva Sexual i de Gènere de Terrassa
    • Intervenció de la Fundació Enllaç. Ajuntament de Terrassa. (22 d’octubre)
  • Col·loqui: La diversitat afectiva i sexual a edats avançades
    • Casal Sant Jordi. Terrassa. (11 d’octubre)
  • Col·loqui: “Persones grans: lliures per estimar?”
    • Centre Cultural La Violeta del barri de Gràcia (Barcelona). A càrrec del psicoanalista Arseny Maximov. (5 d’octubre)
  • Col·loqui: “Històries LGBTI a les xarxes socials”
    • Setmana LGBTI EntreNosaltres. Centre Cívic de la Sagrada Família i la Biblioteca Josep Maria Ainaud de Lasarte. Barcelona. (28 de setembre)
  • Curs “L’Atenció Centrada en la Persona: intervencions amb persones LGBTI d’edat avançada” (ACRA)
    • Castelldelçol. Residència Josep Brugaroles. (13 i 17 de setembre)
  • Services provided to protect and assist elder LGBT people”
    • Alumnes del programa “LBGTQ Advocacy and Policy in Spain” de la Colorado State University. A càrrec de l’advocat i secretari de la Fundació Enllaç Ricardo de la Rosa. (30 de maig)
  • Taula rodona: “Ser mayor y la diversidad de la expressión sexual”
    • Intervenció de la Fundació Enllaç en el 25e Congrés de la Sociedad Española de Enfermeria, Geriatria i Gerontologia. Celebrat a Girona. (12 i 13 d’abril)
  • Jornada de Formació d’Escoltes de Catalunya
    • 400 monitors i monitores de l’associació Escoltes Catalans debaten  el paper de l’escoltisme en la cohesió social i com pot ajudar aquest moviment a superar les desigualtats. (3 i 4 de març)
  • Jornada “Tastets de formació”. Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA)
    • Presentació del curs “L’Atenció Centrada en la Persona: intervencions amb persones LGBTI d’edat avançada” del catàleg d’ACRA. Barcelona. (15 de febrer)

ANY 2017

•  Casal de gent gran Can Novell (Barcelona)
    • Activitat de sensibilització. “10 cançons de tota la vida“.
  • Cugat Residencial (Vilanova i la Geltrú)
    • Formació sobre l’adequació de l’atenció a la gent gran en entorns de diversitat afectiva, sexual i de gènere de l’equip de professionals d’aquesta residència vinculada al vitalista músic català Xavier Cugat. 40 professionals que “ofereixen un projecte de vida per a gent gran respectant la identitat dels seus 50 residents.
Residents de Cugat Residencial
  • Col·loqui “Sortir de l’armari als 60 anys. Centre Cívic Casa del Rellotge. Barcelona
    • L’amic de la Fundació Pere Traveria presenta el reportatge “Salir del armario a los 60” (2006).
  • EntreNosaltres. Setmana LGBTI“. Centre Cívic Sagrada Família, Biblioteca Josep Maria Ainaud de Lasarte. Barcelona
    • Presentem la pel·lícula “80 Egunean” dels realitzadors bascos Jon Garaño, Jose Mari Goenaga.
  • Fes-te gran a Verdum“. Pla Comunitari de Verdum. Barcelona
    • Xerrada de sensibilització de Memora i SIENA  (Serveis Integrals per a l’Envelliment Actiu) juntament amb la Fundació Enllaç. sobre “Sexualitat en la Gent Gran”

ANY 2016

• Residència de la Mercè. Tarragona