Orgulloses, poderoses i visibles

Pride 2022

La celebració de l’Orgull Barcelona 2022 ha tingut com a motiu el lema “Lesbianes visibles i poderoses”. Els col·lectius LGBTIQA+ mantenen viu així  el moviment social a favor de les dones que es va expressar al carrer el 8 de març de l’any 2016 reivindicant la diversitat afectiva, sexual i de gènere. Els actes principals del Pride d’engany s’han celebrat divendres 24 i dissabte 25.

Així ho explica la televisió local de Barcelona.

L’Orgullosa

Orgullosa Barcelona

Ja fa anys que els actes del Pride s’estenen més enllà de la data. De fet, sovint es parla del juny com el mes de la Diversitat. Així ho fan ciutats com Berlín, i també Barcelona.

Des del 21 de maig fins avui 28 de juny, l’Ajuntament de la ciutat ha dut a terme diferents actes agrupats en el programa “L’Orgullosa Barcelona“.

La ciutat vol mostrar-se al món com la referent que és en la defensa de drets i llibertats dels col·lectius LGTBI, en la lluita contra l’LGTBI-fòbia i en la promoció de la diversitat sexual i de gènere“, diu el programa.

On tot va començar

Han passat 53 anys des que el 28 de juny de 1969 la clientela del Stonewall Inn, un local gai -força tronat, per cert, i on s’hi servia alcohol de garrafa!- van rebel·lar-se contra la policia que, una vegada més, s’havia presentat al local per fer-hi una batuda.

Un any més tard, el juny de 1970, es van organitzar les primeres marxes gais als Estats Units per commemorar l’esdeveniment. El moviment es va estendre gradualment i avui, pels volts del 28 de juny, s’organitzen desfilades i manifestacions a les principals ciutats del món.

El Pride 2022 de Nova York s’ha desenvolupat sota el lema Unapologetically Us, alguna cosa així com “som així i no hem de demanar dispulpes per això“.

I per acabar,…

…esmentar que si pactes amb partits de d’ultradreta per governar acabaràs aprovant lleis que autoritzen les teràpies aversives per “curar ” l’homosexualitat (Comunitat de Madrid) -desestimades per les associacions psiquiàtriques de referència-. O que el Dia de l’Orgull del 2022 hagis de treure una bandera del balcó del govern autònom amb un desenfeinat missatge inclusiu (Castilla La Mancha). Per la ultradreta, qualsevol persona LGBTIQA+ només té dret a viure tancada en un armari, després de llançar la clau a la tomba de la basílica del Valle de los Caidos.

Programes i serveis per atendre les persones grans LGBTIQ+