Lluís Rambla i Amat

El patró de la Fundació Enllaç Lluís Rambla, a la seu de l'asociació LGTB-Terrassa, de la qual és membre des de la seva creació.

La Fundació Enllaç va encarregar a Lluís Rambla (Terrassa, 1947) el disseny de la seva seu social al carrer Rosselló 328 de Barcelona. És arquitecte, amb despatx propi des de l’any 1973. Rambla és una persona habitual de la vida cultural a la seva ciutat.

Com a membre de les Joventuts Musicals va ser un dels impulsors del prestigiós Festival de Jazz de Terrassa. Des de jove, va involucrar-se en el moviment de defensa de les persones gais, en plena dictadura del general Franco.

Ha participat en els principals esdeveniments de la lluita LGBT a Catalunya. Ho ha fet com a membre actiu o simpatitzant de diferents organitzacions de gais i lesbianes des dels anys 70. Avui és patró de la Fundació Enllaç i forma part de LGTB Terrassa, col·lectiu que reconeix Lluís Rambla com a referent.

Actualment és secretari de l’Associació Alba, entitat sense ànim de lucre de suport per a la rehabilitació de persones amb addicions.

En paraules seves

De la seva professió com a arquitecte i de la seva afició a la música ha escrit:

“Les meves passions oscil·len entre la doble polaritat art-ciència. Entenc l’art com a invenció humana i la ciència com a descobriment i coneixement de la realitat. Tot el coneixement pot situar-se en funció d’aquesta polaritat, penso.

La música estaria més a prop de l’art. La matemàtica més a prop de la ciència pura. L’arquitectura, la política, la sociologia, en alguns llocs entremig. Quant a les creences, no m’interessen gens: sóc ateu militant.”