El Periodico: un reconeixement pendent a les persones grans LGBTI

Captra de pantala de l'article en el portal de El Periodico

L’edició en paper de El Periodico de Catalunya (29 de juny de 2018), i amb motiu de la celebració dels actes de l’Orgull LGBTI 2018, ha publicat un article sobre les persones LGBT d’edat avançada.

L’article -que apareix a la pàgina 33 i es pot consultar també en el portal del diari– el signe el periodista Felipe Valenzuela. Es titula “La soledad del abuelo LGBT“. El periodista fa servir “abuelo” en un sentit genèric de persona gran, d’edat avançada, i no en referència a les persones que tenen nets i netes. Fer un titular de premsa és complex, si només tens dues files de 15 espais!

L’acollida de persones LGBT en equipaments per a la gent gran

Valenzuela ha centrat el seu escrit en el fet que les persones grans d’aquests col·lectius no se senten acollides equipaments socials com els casals. El periodista ha parlat amb els amics de la Fundació Pere Traveria i Rafael Arteaga. En l’article es destaca que la regidoria de Feminismes i LGBTI de l’Ajuntament de Barcelona , sota la direcció de Laura Pérez, vol incidir en aquest aspecte amb un projecte de formació i d’activitats tan a casals com a residències.

Felipe Valenzuela recull l’aspiració de la Fundació Enllaç que les institucions catalanes facin un reconeixement a les persones LGBT que van créixer durant el franquisme en un entorn de repressió, vexades i sota l’amenaça constant de la presó.