Una nova etapa a la Fundació Enllaç

Els tres presidents de la Fundació Enllaç. D'esquerra a dreta, Ricardo de la Rosa, Ignasi Pujades i Joan-Andreu Bajet. Tres moments de la història de l'entitat.

L’advocat Ricardo de la Rosa és el nou president de la Fundació Enllaç i el doctor en Treball Social Josep Maria Mesquina, vice-president. Així ho va aprovar el patronat de la Fundació en la reunió extraordinària el juliol de 2021. La Fundació Enllaç inicia així una nova etapa.

La candidatura de De la Rosa, que pren el relleu de Joan-Andreu Bajet, va ser acceptada per unanimitat.

Las presidència de Ricardo de la Rosa i Josep Maria Mesquida en la vie-presidència és un indici de les preocupacions de l’entitat per aquesta nova etapa.

Seguir de prop les noves legislacions

D’una banda, el govern espanyol es planteja una ambiciosa reforma de la legislació referent a la tutela. La Fundació Enllaç seguirà aquest debat amb atenció. Des de l’entitat volem que es reconegui el paper de les persones cuidadores no familiars que tenen cura de persones dependents. En el cas de persones LGTBI sovint aquesta tasca la realitzen persones que no tenen vincles familiars a la persona que cuiden.

Quin model d’atenció volem?

D’altra banda, la pandèmia ha posat sobre la taula el model d’atenció a les persones grans. La Fundació Enllaç a més, està desenvolupant la cartera de serveis de l’entitat, un pla complet, específic i expressat amb detall dels serveis que ofereix l’entitat i dels que esperem oferir en els pròxims anys.

Relleu generacional…

El nomenament d’Alejandro San Rafel com a tresorer, en substitució d’Alfred Roig, i de Pep Pagès com a secretari, es valora pel que representa de relleu generacional en l’òrgan de gestió de l’entitat.

De la mateixa manera, s’interpreta la incorporació de quatre noves persones al patronat: la sociòloga Adela Boixadós, l’escriptor Josep-Anton Fernàndez, el periodista Jaume Piqué i el doctor en medicina Pablo Stajnzsnajder.

…sense trencaments

Joan-Andreu Bajet seguirà vinculat al comitè de direcció com a vocal primer, així com Josep Maria Raduà que ocupa la vocal segona, els dos patrons fundadors de la Fundació.

Aquest és així, el nou comitè de direcció de la Fundació Enllaç.

• Ignasi Pujades i Domingo, President d’honor.
  • Ricardo de la Rosa i Fernàndez, president
  • Josep Maria Mesquida i Gonzàlez, vice-president
  • Alejandro San Rafael i Gutiérrez, tresorer
  • Josep Pagès i Mir, secretari
  • Joan-Andreu Bajet i Royo, vocal primer
  • Josep Maria Raduà i Guash, vocal segon

Sobre Ricardo de la Rosa

Ricardo de la Rosa ha estat secretari de la Fundació Enllaç, gestiona el Servei d’Assessorament Legal i realitza regularment activitats de divulgació a la Fundació Enllaç. De la Rosa col·labora des dels ays 90 amb entitats LGBTI. És membre de la Comissió de Drets Humans del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, exerceix com a docent i és autor de diverses publicacions sobre temes legals. Enguany va ser candidat a la sindicatura de greuges de Barcelona en les eleccions d’enguany.

Sobre Josep Maria Mesquida

Josep Maria Mesquina va ser Treballador Social de la Fundació Enllaç. Va deixar el càrrec per dedicar-se a la carrera acadèmica. Avui és doctor en Treball Social per la Universitat de Barcelona (UB) i professor d’aquesta matèria en la mateixa Universitat. Mesquida, amb altres investigadores i investigadors de la UB ha realitzat dos estudis sobre la població LGTBI gran a la ciutat de Barcelona (amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació Enllaç) i a la provincià de Barcelona (amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Fundació).

A la imatge de la capçalera:

Els tres presidents de la Fundació Enllaç. D’esquerra a dreta, l’actual president de l’entitat Ricardo de la Rosa; Ignasi Pujades, el primer president de la Fundació i avui president d’Honor; i Joan-Andreu Bajet, que va substituir Pujades en el càrrec i que ara -juliol de 2021- ha deixat a mans de De la Rosa.