“La Federica” reparteix solidaritat entre les ONG de Barcelona

Un racó de La Federica

El bar La Federica de Barcelona ha organitzat el seu darrer Cabaret Solidari el 25 de juliol en benefici de la Fundació Enllaç. Les donacions dels assistents a l’espectacle, a més d’un percentatge de la facturació de les copes servides durant la nit, han anat a parar aquesta vegada per a la nostra entitat en mostra de solidaritat.

La Federica era una antiga tasca del Poble Nou, prop de la popular avinguda del Paral·lel. Aviat farà quatre anys -el dia 3 d’agost- que l’Albert Villaplana va agafar aquest espai i l’ha convertit en un exitós lloc de trobada, conversa i copes d’ambient gai heterofriendly.

Néixer amb una idea

La idea de Villaplana era fer de La Federica alguna cosa més que un simple bar de copes. Els diumenges fan un bingo i els dijous espectacles de drags; també fan xerrada, concursos, festes temàtiques i exposicions. I alguna cosa més…

Periòdicament, La Federica organitza el que anomena un Cabaret Solidari, una gran festa amb actuacions a favor d’entitats LGBT i altes ONGs de la ciutat. En els tot just quatre anys d’existència de l’actual Federica s’han celebrat ja vuit edicions del Cabaret Solidari. A favor d ‘ El Casal del Infants del Raval, Acathi,  Amics de la Gent Gran,  La Maratò,  Institut de Recerca Biomèdica, BCN Checkpoint, Fundació Arrels  i també  la Fundació Enllaç.

Cabaret solidari amb la Fundació Enllaç

El dia 25, al Cabaret de La Federica hi hem vist l’espectacle Come Fly with me de Red Velvet’s amb la participació de Putella deVille. “Come Fly…” renova els clàssics espectacles de drag-queens que ara podríem anomenar-los més ajustadament de drag-queers. L’espectacle, com ja hem dit, s’ha celebrat en benefici de la Fundació.

Un espai familiar, divers i internacional

El públic habitual és de persones gais joves adultes i les seves amistats, la majoria entre trenta i quaranta anys. Persones d’edats més avançades s’hi poden sentir molt còmodes en aquest ambient familiar i cent per cent divers.

Per cert, es fàcil percebre que persones LGBT d’altres països que han fet de Barcelona el seu lloc de residència per qüestions de feina tenen a La Federica un dels seus espais preferits de trobada.

Us ho agraïm!

Des de la Fundació Enllaç volem agrair a l’Albert Villaplana, ànima de La Federica, a Red Velvet i Putella deVille, el personal, amics i clients de La Federica la iniciativa d’aquest Cabaret Solidari que ja ha beneficiat vuit entitats de la ciutat.

Pots fer una visita virtual al Bar La Federica visitant la seva compte d’Instagram -amb més de set mil seguidors!- o al seu facebook. (www.instagram.com/barlafederica/; www.facebook.com/barlafederica)