Jesús Tomillero: l’àrbitre de futbol que va suspendre un partit per homofòbia.

Jesús Tomillero a la Fundació
Jesús Tomilllero, signa el llibre de visites de la Fundació

Té 21 anys. És de La Línea de la Concepción (Càdiz) i va suspendre un partit de futbol per insults homòfobs. L’increïble del cas, és que els responsables de l’estadi es van posar del costat dels d’agressors i no de la víctima.

Jesús Tomillero va descriure els fets a l’acta del partit. El jove, que ha denunciat el cas, va ser a Barcelona el dilluns 31 d’octubre i va visitar-nos a la Fundació Enllaç.

Vermella directa (expulsió) a l’homofòbia al futbol

La primera reacció de les institucions esportives va ser treure ferro a l’agressió. Ara, Tomillero ha creat una associació (RojaDirectaAndalucia LGBTI) i diu que lluitarà perquè la llei de l’esport faci referència explícita a l’homofòbia. Tomillero compta amb el suport de l’associació esportiva catalana Panteres Grogues. Panteres convidarà l’arbitre a la celebració del PRIDE2017, que enguany tindrà com a motiu l’LGBTIfòbia a l’esport.

Tomillero ens va explicar que mai ha estat militant LGBTI, però en escoltar-lo es fa evident que mai ha amagat la seva orientació sexual. Diu que al seu barri no és fàcil ser gai. Però ell ho viu amb normalitat, i el respecten quan el veuen passejar amb la seva parella.

Futur?

El Futbol Club Barcelona va convidar Tomillero a l’estadi. Li va pagar el viatge i l’estança a Barcelona i li va reservar un lloc a tribuna. L’arbitr va baixar al vestuari, a parlar amb els jugadors. Tomillero arbitre en una categoria inferior a la primera i segona divisió, però ara viu amb incertesa el seu futur en la carrera s’arbitre. Altres arbitres no han fet el pas d’aquest jove de 21 anys.

Jesús Tomilllero ha estat notícia als mitjans catalans.

RAC 1 (16-9-2016)

Els matins de TV3 (31-10-2016)

Diari SPORT (2-11-2016)

BTV Noticies (2-11-2016)

Catalunya Radio (El Suplement) (6-11-2016)

Esportivitat?
Jesús Tomillero defèn la seva dignitat i s'hi juga el pa i la sal. Els homòfobs guanyen la batalla. De moment. Hi ha pendent un judici, i no només als agressors. La pregunta que plantegem és si unes persones que defenen els agressors i no la víctima poden representar club, entitats i i institucions esportives.