Fundació Enllaç

Barcelona contra l'homofòbia a l'esport.

L'Ajuntament de Barcelona destaca el paper «catalitzador de valors com la integració, la dignitat i el respecte vers totes les persones» i ha aprovat una declaració instituconal contra l'LGBTIfòbia a l'esport.

ft-TOMILLERO MAROCS LLIBREVITES.jpg1El document, esmenta el cas de l'arbitre de futbol Jesús Tomillero, que va aturar un partit per insults homòfobs i que ha estat víctima d'amenaces fins al punt de deixar d'arbitrar. Tomillero, que des del primer moment va comptar amb el suport incondicional de l'entitat esportiva LGBTI Panteres Grogues per donar a conèixer la seva causa, ha visitat Barcelona en diverses ocasions. Va ser convidat per Futbol Club Barcelona i pels jugadors d'aquest equip, va compartir amb nosaltres una tarda a la Fundació Enllaç i també s'ha entrevistat amb representats de diferents partits polítics municipals, entre els qual, la mateixa alcaldessa, Ada Colau. En les entrevistes a diferents mitjans, l'arbitre repeteix sovint el seu agraïment per l'atenció que el seu cas a rebut a Barcelona.

La declaració municipal, aprovada en el Consell del dia 21 de novembre i signat per regidors de tots els partits polítics, insta diverses institucions, també el mateix Ajuntament a desenvolupar i actalitzar algunes lleis:

- Que la Generalitat completi el desenvolupament de la llei 11/2014, en l'apartat 14 que fa referència a la lliure participació de les persones LGBTI en les competicions esportives.

- Que l'Ajuntament desenvolupi el Pla Municipal per a la Diversitat Sexual i de Gènere pel que fa a l'esport.- Oferir eines i recursos als clubs i entitats esportives de la ciutat per promoure valors cívics i de respecte cap a la diversitat sexual i de gènere.

El PRIDE 2017, que tindrà com a motiu l'LGBTIfòbia a l'esport, serà un bon moment fer coneixer més a fons l'estat de la qüestió.

FOTO: Jesús Tomillero (centre), amb Marcos Tomé, de Panteres Groges (dretaI i Josep Maria Raduà, patró de la Funacio Enllaç (esquerra).