Fundació Enllaç

"Te i simpatia", la tertúlia d'Enllaç

Dijous, 27 d'octubre de 2016, a les 19 hores, dia de tertúlia a la Fundació Enllaç

Dret a gaudir

El 4 de juliol de 1776, es va proclamar la Declaració unànime dels tretze Estats Units d'Amèrica. Un text que en llegir-lo se't fa un nus a la gola per l'emoció que se'n desprèn. No es pot evitar. En un dels paràgrafs s'hi diu: "Que tots els homes són creats iguals; que són portadors pel creador de certs drets inalienables; que entre aquests s'hi troben el dret a la vida, la llibertat i la recerca de la felicitat".

Així, ja l'any 1776, el dret a la felicitat i al gaudi es considerava indestriable d'altres drets de totes les persones, sense excepció. Sovint, en parlar de persones grans ens oblidem del dret a la felicitat. Parlem de la sanitat, dels serveis... Però tenen dret a gaudir? I el col·lectiu trans? D'acord. Han de poder escollir lliurement la seva identitat. I de gaudir de la vida. Hi tenen dret?

La Fundació Enllaç, sensible a les persones que poden ser objecte de patir situacions de vulnerabilitat us proposa debatre aquests temes, de forma serena i espontània. Ho farem en el "Te i simpatia" -la tertúlia de la Fundació Enllaç- del 27 d'octubre. A les set de la tarda.

Ens acompanyaran, entre altres, Belén Delgado I Arseniy Assimov, treballadora social I psicòleg de la Fundació Enllaç; el militant LGBTI Teseo Quadrany; l'amiga de la Fundació Fina Campàs; I la ginecoobstetra i sexóloga, Rosa Almirall, directora del servei d´atenció a la salut sexual i reproductiva Esquerra de Barcelona i fundadora del servei Trànsit, de promoció de la salut en persones trans.

foto teisimpa161027

Un retrat que parla!

QUI HA ESTAT A LA FUNDACIÓ ENLLAÇ EN TERTÚLIES ANTERIORS?

Dijous 28 de juliol, una conversa al voltant de la seguretat.

Dijous, 7 de juny de 2016 Manuel Forcano, nou director de l'Institut Ramon Llull "La conversa entre cultures"

Dijous, 26 de maig de 2016 Ahmed Benallal, de l'associació "La LLum del Nord"

Dijous, 28 d'abril de 2016 Jaume Riera "Sobre el coneixement del món medieval a Catalunya"

Des de l'any 2014, ens han acompanyat al “Te i simpatia” de la Fundació persones molt diverses. El periodista Llibert Ferri va parlar de Rússia, país on va viure com a corresponsal de premsa,  i de l'adopció, experiència personal que ha explicat en un llibre "Viatje a Moscou (Ara Llibres, 2014). Responsables informatics de l'Assamblea Nacional Catalana (ANC) van comentar el repte organitzatiu de la convocatoria ciutadana per a la  "Via Catalana" i els sitemes de seguretat aplicats a les dades dels participants. La catedràtica de grec clàssic Eulàlia Vintró va fer una reflexió sobre l'ensenyament en el moment actual. El cap de colla dels capgrossos de Mataró, Mia Castellví, va posar de relleu la importancia del món casteller i de les agrupacions de cultura tradicional en la cohesió i integració de tots els estaments socials d'una comunitat. El teòleg Krzysztof Charamsa, ex-membre de la Congregació per a la Doctrina de la Fe del Vaticà, que va fer pública la seva homosexualitat, va argumentar que l'església catòlica romana amaga el cap sota l'ala quan es tracta d'encarar la sexualitat humana. El doctor Ignasi Anguera que va parlar de com viuen els professionals de la medicina les retallades sanitàries. El diputat Gabriel Rufian va parlar de les seves conviccions personals sobre temes polítics i LGBTI,.Entre altres.