In memoriam, Ruben Tosoni

In memoriam
In memoriam

L’activista LGBTI Ruben Tosoni i Moro (Rosario, Argentina 1947) ha mort el 29 de desembre a dos quarts de vuit del matí.

Tosoni ha estat referent del moviment LGBTI a Catalunya. Amic de la Fundació Enllaç des dels inicis de l’entitat. Va ser un dels impulsors de la Coordinadora Gai Lesbiana, i d’ACATHI, associació formada per persones d’orígens diferents, migrades i refugiades, de la qual n’era soci honorífic i n¡exercia de tresorer.

L'amic Ruben Tosoni (1947-2017)
L’amic Ruben Tosoni (1947-2017)

Cerimònia

La cerimònia del seu funeral se celebre dimarts dia 2 de gener al cementiri de Montjuïc a les quatre de la tarda. L’associació ACATHI convida totes les persones que hi vulguin assistir-hi, en aquest cementiri, Via de Sant Francesc, Agrupament 9. Núm. 5274

Descansa en pau.

L'amic Ruben Tosoni (1947-2017)
Ruben Tosoni es presentava amb aquestes paraules que va escriure ell mateix
"Nací en Rosario (Argentina) y también me eduqué en Fray Bentos, El Tala, Minas y Montevideo (Uruguay). Hace ya casi 40 años que decidí quedarme a vivir en Barcelona. Desde aquí, colaboré con el Comité de Solidaridad con Uruguay y la Asociación de Amigos del Uruguay. Cursé dos años de Sociología en el ICESB. A principios de la década de los noventa y a causa de otra enfermedad, decidí hacerme la prueba en la que me confirmaron que era seropositivo al Virus de Inmunodeficiencia Humana (VIH). Colaboraba entonces con la Coordinadora Gay Lesbiana por lo que me integré en Gais Positius asociación de apoyo mutuo para los componentes del colectivo gay. Siempre actué como voluntario y más tarde, asumí algun cargo en la Junta Directiva y fui presidente durante dos mandatos consecutivos. Después de abandonar esta responsabilidad, en junio del 2003, me integré como coordinador en temas relacionados con el VIH/Sida en la revista Zero".