Homofòbia i futbol. Assumpte pendent

Al camp del Reus, el braçalet del capità canvia de bandera el 19 de febrer

A la dècada dels 90, un futbolista de la lliga premier anglesa, Justin Fashanu, va revelar que era homosexual. Era la primera vegada que us jugador de futbol d’una gran lliga europea “sortia de l’armari” públicament.

La història de Fashanu és complexa i controvertida. Va tenir dificultats per gestionar els èxits i fracassos de la seva carrera esportiva, la seva vida afectiva i sexual i l’exposició mediàtica continuada. L’any 1998 Fashanu es va suïcidar.  Ara, cada 19 de febrer, coincidint amb la data de naixement de Fashanu commemorem el Dia Internacional contra l’homofòbia al Futbol.

El 2017 es va estrenar la pel·lícula Forbbiden Games (Jocs prohibits) sobre la historia del jugador

Un tema pendent

Esportistes d’elit han fet el pas de sortir públicament de l’armari és Espanya, om el patinador Javier Raya i el wateroplista Víctor Gutiérrez. El seu esperit exemplaritzant no ha arribat encara al futbol masculí de les principals categories. Declaracions genèriques de clubs i jugadors a favor de la Diversitat afectiva, sexual i de gènere contrasten amb insults homòfobs i racistes en els camps.

Ni l’orientació sexual, ni la identitat o expressió de gènere, haurien de ser motius per a la discriminació en activitats esportives.

Activitats físiques saludables a la Fundació Enllaç

L’esport, a la mesura de cada persona, millora la qualitat de vida. Practicar alguna activitat física esportiva poc, fins i tot revertir indicadors essencials de salut precària: pressió arterial, ritme cardíac…
A la Fundació Enllaç tens l’oportunitat de compartir activitats físiques saludables com el Tai-txi.