Dia de la Visibilitat Bisexual: la realitat tossuda, tossuda

Ja fa vint anys de la primera reivindicació internacional de l’orgull de les persones bisexuals. Va ser l’any 1999 a la Conferència Mundial de l’Associació Internacional de Lesbianes, Gais, Bisexuals, Trans i Intersex (ILGA), a Johannesburg, Sud-àfrica.

La tria del 23 de setembre com a Dia Internacional per a Visibilitat Bisexual és per l’aniversari de l’activista Gigi Raven Wilbur, en reconeixement pel lideratge de la seva reivindicació.

Un debat enriquidor

El debat sobre la bisexualitat ha ensorrat els fonaments sobre el binarisme sexual. Avui podem imaginar la sexualitat, l’orientació sexual i la identitat de gènere com continus circulars, més que com a posicions entre dos extrems.

Els testimonis de les persones bisexuals són l’evidència de com en són d’obvis els principis de la Diversitat afectiva, sexual i de gènere, i com d’artificiós resulta voler encabir la realitat exclusivament en dos patrons únics. I és que la realitat, per molt que es vulgui amagar, és tossuda, tossuda!

Les reivindicacions

Llegeix el Manifest que ha aprovat el Consell Nacional LGBTI de Catalunya:

Manifest per commemorar el Dia de la Visibilitat Bisexual

• Erradicar els mites i estereotips bisexuals en l’àmbit social.  L’eina és la formació. La invisibilitat  agreuja les possibilitats d’assetjament bifòbic i coarta drets i llibertats.
  •  Les escoles han d’esdevenir espais segurs per a les persones bisexuals.
  • Calen protocols ginecològics específics per a les persones bisexuals. Massa sovint ens trobem amb errors de diagnòstic i tractaments no adequats.
  • Reduir les situacions de vulnerabilitat i d’exclusió social d’algunes persones bisexuals. La bifòbia també es dona entre persone LGBTI.
  • La bisexualitat mai exclou les persones trans*, les nostres identitats de gènere
    no tenen relació amb les nostres orientacions del desig o l’afecte.