Dos cartells guanyadors del concurs per fomentar el respecte cap a les persones grans LGBTI.

Persones grans amb els cartells guanyadors del concurs.

Jo visc els meus colors” i “Som diferentment iguals”. Aquests són els eslògans dels dos cartells guanyadors del concurs persones grans LGBTI. Es tractava de fomentar,  de manera entenedora, el respecte a l’orientació sexual i a la identitat de gènere entre la gent gran.

El grup de treball de persones grans del Consell Nacional LGBTI – grup en que hi ha representada la Fundació Enllaç-  va presentar la proposta. Consistia en elaborar un cartell artístic per tal de visualitzar la no discriminació de la gent gran en l’àmbit social i sensibilitzar a la ciutadania contra l’LGBT-fòbia que poden patir les persones en fer-se grans.

Com diu la directora general d’Igualtat, Mireia Mata: Una de les grans temences de les persones grans LGBTI és pensar que, al final de la seva vida i si és el cas d’haver de viure en una residència de gent gran, és que hagin de tornar a l’armari al final de la seva vida per evitar discriminacions”.

L’èxit de la convocatòria

En total un centenar de joves estudiants de deu escoles escoles diferents de Catalunya han participat al concurs, convocat pels Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el d’Ensenyament.

L’autoria de les obres guanyadores és de Miguel Angel Banchon Luna, alumne de l’Escola d’Art Arsenal de Vilafranca del Penedès i de Sofia Martín Sánchez, alumna de l’Escola d’Art i Disseny Illa de Sabadell.

Els cartells es distribuiran en els centres de persones grans de Catalunya: residències, centres de dia, habitatges tutelats, casals, centres cívics, i altres equipaments públics. També s’ha preparat una exposició itinerant amb tots els cartells que van arribar a la final del concurs.