«Aturem l’extermini LGBTI a Txetxènia»

Cartell de la concentració "Aturem l'extermini LGBI a Textxènia"

Prop de mig miler de persones s’han concentrat a la Plaça Sant Jaume de Barcelona per reclamar que s’aturi l’extermini de persones LGBTI a Txetxènia.

La concentració ha estat convocada per la «Plataforma LGTBI CAT», que agrupa les entitats LGBTI a Catalunya, entre les quals hi ha la Fundació Enllaç.

Mitjans digitals LGBTI i generalistes s’han fet ressò aquests dies de la notícia sobre “un camp de concentració” per a gais, lesbianes i persones trans a Txetxènia segons ha revelat el diari «Novaya Gazeta».

El Manifest de la “Plataforma” sobre els fets de Txetxènia

La «Plataforma LGTBI CAT» ha fet públic un manifest on s’hi assenyala que tres persones han estat assassinades, que se sàpiga de moment, i que l’Estat és l’instigador d’aquests assassinats.

També s’hi recorda que encara hi ha 77 països al món amb legislació contra les persones LGBTI. En 10 d’aquests països, les persones homosexuals i trans poden ser condemnades a cadena perpètua i pena de mort.

Representació política en la concentració.

La presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha assistit a l’acte. També ho han fet els regidors de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni i Jaume Asens, i la Directora General de Igualtat de la Generalitat, Mireia Mata.

Acollir per causa d’odi

La Plataforma demana a la Generalitat que faciliti l’acollida de persones procedents de Txetxènia com a refugiats per causa d’odi. També s’ha demanat que el Parlament europeu es posicioni respecte a aquest atac flagrant contra drets fonamentals de les persones.

La Fundació, present a la convocatòria
La patrona de la Fundació, Paulina Blanco, representant de la Fundació Enllaç amb les institucions, va assistir a l'acte. També hi eren el President, Joan-Andreu Bajet, el membre del Comitè de Direcció, Josep Maria Raduà, el Secretari, Ricardo de la Rosa, entre d'altres.