Atenció en xarxa: un equip

Un equip de deu persones -voluntàries i voluntaris de la Fundació Enllaç,- estan trucant des de fa uns dies a amics i amigues, persones usuaris dels nostres serveis d’atenció i assessorament, i de les activitats que fem regularment a l’entitat.

Des de que es va declarar l’estat d’alarma pel qual es va decretar el confinament de totes aquelles persones que no facin tasques professionals en serveis essencials, la Fundació va posar en marxa un pla de seguiment dels usuaris i usuàries de més edat. Amb l’ampliació del confinament, la Fundació ha ampliat el programa.

La darrera setmana del mes de març, Paula Rodríguez, la nostra treballadora social, va contactar amb deu voluntaris i voluntàries per crear una xarxa de seguiment telefònic i suport. És així com ha estat possible ampliar el seguiment a la base social de l’entitat, i no només a les persones usuàries dels serveis d’atenció.

No hem esperat que les persones a qui coneixem es posessin en contacte amb nosaltres. Hem pres una actitud activa. Volíem saber com estaven passant el confinament els nostres amics, les nostres amigues, i també les persones del seu entorn“, diu Paula Rodríguez.

El programa s’adapta a cada persona.

Quan truquem -ens diu Rodríguez- mirem d’esbrinar si la persona vol que la truquem o no cal. Hi ha persones que tenen xarxa i no necessiten que fem un seguiment regular per saber si tot continua bé. D’altres, prefereixen que els truquem en aquestes setmanes de confinament“.

El programa de seguiment per la COVID-19 es mantindrà tant de temps com calgui.