Armand de Fluvià, més de 50 anys promovent valors d’igualtat.

Armand de Fluvià

L’activista LGBTI Armand de Fluvià ha estat reconegut amb la Medalla de d’Or a la Promoció dels Valors d’Igualtat, que atorga el Ministeri d’Igualtat.

La medalla reconeix el mèrit de persones amb una trajectòria indiscutible a favor de la igualtat i en la lluita contra la discriminació sigui per raons socials o per una condició personal.

Amand de Fluvià és un líder indiscutit del moviment LGTBI, respectat per persones i organitzacions d’arreu de l’estat espanyol. La seva implicació i el seu compromís vital en la lluita contra la discriminació per raó d’orientació sexual i identitat de gènere l’han fet mereixedor d’aquest reconeixement.

Lliurament de la medalla

El lliurament de la Medalla s’ha celebrat a l’Ajuntament de Barcelona (22 de desembre de 2020). Hi eren presents la secretària d’Estat d’Igualtat, Noelia Vera, l’alcaldessa Ada Colau, i la directora General de Diversitat Sexual i Drets LGTBI, Boti Rodrigo, que li han entregat la Medalla.

Ada Colau ha qualificat De Fluvià de “referent i exemple per a nosaltres“. Boti Rodríguez, reconeixia que “amb el seu esforç, voluntat i valentia ens ha ofert la possibilitat de viure en llibertat”.

50 anys promovent la igualtat

Aquest any que just acaba ara, el 2020, en va fer 50 que l’Armand de Fluvià i un reduïdíssim grup d’amics varem crear clandestinament el Movimiento Español de Liberación Homosexual (MELH). Era l’any 1970. Espanya era una dictadura encara i el parlament espanyol discutia la Llei de Perillositat i Rehabilitació Social.

Mort el general Franco l’any 1975, el MEHL es va dissoldre i es va fundar el Front d’Alliberament Gai de Catalunya (FAGC). De Fluvià en va ser el primer secretari general. Va promoure la Coordinadora de Frentes de Liberación Homosexual del Estado Español (COFLHEE), el Institut Lambda -després Casal Lambda, del qual és president d’honor-, i la Federación Española LGTB (FELGTB).

És autor d’El moviment gai en la clandestinitat del franquisme (1970-75) i SIDA, ¿maldición bíblica o arma letal?, ,amb Alberto Cardín.

Armand de Fluvià ha rebut la Creu de Sant Jordi (2000), la Medalla d’Honor de Barcelona (2008) i la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de l’Ajuntament de Barcelona (2015).

Company de viatge

La Fundació Enllaç té l’honor de comptar amb Armand de Fluvià com a patró des de l’any 2008, en que es va crear la nostra entitat.