Ens adherim a la Comissió Unitària 28 de juny

Federació Comissió Unitària 28 de juny

La Fundació Enllaç s’ha adherit a la Federació Comissió Unitària 28 de juny. La Comissió es crea prenent com a referència els fets del 28 de juny de 1969 al bar StoneWall de Nova York i els diversos moviments per a la defensa dels drets de les persones LGBT a Catalunya, que tenen l’origen en aquells fets.

Els fets del28 de juny

La nit del 28 de juny, gais, trans, bisexuals, lesbianes i transvestits van enfrontar-se a l’assetjament indiscriminat de la policia de Nova York al popular bar del barri de Greenwich. La reacció de les persones que eren a l’StoneWall aquella nit va marcar una inflexió en la lluita dels drets civils LGBT. Des d’aquella data el dia 28 de juny es conegut internacionalment com el dia de l’alliberament gai.

La Comissió

La Comissió Unitària 28 de juny es considera l’hereva de la primera manifestació homosexual a l’Estat espanyol, que va tenir lloc   a les Rambles de Barcelona l’any 1977. Cada any, les entitats que formen la Federació organitzen actes per commemorar els fets de Nova York i exposar públicament les reivindicacions dels col·lectius LGBTIQ+. En podeu trobar més informació a http://28juny.org/

La Fundació també és membre de…

• la Federació Plataforma d’Entitats LGTBI de Catalunya