« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Tribuna Oberta: Agressivitat i tendresa

dijous 25 de febrer - 19:00 - 20:30

Activitat virtual

Joan Sebastià ens planteja un dilema a Tribuna Oberta, la tertúlia virtual de l’Ateneu Enllaç.  Ens convida a parlar sobre l’agressivitat i la tendresa.  I ens pregunta:

“L’agressivitat és quelcom inherent a la raça humana que neix en cada individu com incorporat a les seves propietats genètiques? Podem concebre als individus – i els animals – com éssers aïllats, o en les seves profundes estructures són acabats de constituir per l’acció del grup social corresponent? L’agressivitat és condició inexorable – i fatal – d’aquest mamífer superior que és l’home Sapiens, o bé, factor cultural que s’afegeix en el moment que s’acaba de fer o constituir? Els humans som capaços d’experimentar i exercir la més dolça de les accions que és la tendresa. Naixem desvalguts, però malgrat el pas del temps, sempre apreciarem ser acariciats i tutelats. Quins motius, doncs, ens porta a triar a exercir l’agressivitat, o, per contra, la tendresa?”

El psicoanalista i psicòleg Arseni Maximov és el convidat d’en Joan Sebastià a la Tribuna Oberta d’aquest mes de febrer.  Maximov, amic i col·laborador de la Fundació Enllaç, és el responsable d’un de les noves activitats de la Fundació, un grup de conversa: “Cadascú compta!“.

Vols saber…

La imatge de la capçalera: un fotograma de la pel·lícula d’Stanley KubrickLa taronja mecànica“, basada en el llibre del mateix nom del també britànic Anthony Burgess

Detalls

Data: