« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Te i simpatia: “Cacera de gais?” (A la 5a Setmana LGTBI+ Nosaltres)

dijous 30 de setembre - 18:00 - 20:30

Centre Cívic Sagrada Familia

Barcelona, Espanya + Mapa de Google
Hem de témer una cacera de gais?

Hem de témer una cacera de gais? Els atacs contra persones LGTB dels darrers mesos van més enllà de simples fets aïllats. Es tracta d’una violència organitzada?  En Joan Sebastià ha convidat en Cristian, psicòleg i coordinador tècnic de l’Observatori contra l’homofòbia (OCH) a la tertúlia mensual de la Fundació Enllaç.

Aquesta vegada ens trobarem al Centre Cultural Sagrada Família (Centre Cívic Sagrada Família + Biblibioteca Ainaud de Lasarte), amb motiu de la Setmana LGTBI+ Nosaltres.

La sessió es complementa amb la participació del ballarí i coreògraf Miquel Barcelona, responsable de la la Companyia de dansa contemporània Miquel Barcelona, com a sessió de treball per al seu projecte artístic Violetes. Els dos ballarins recullen l’experiència de persones ara grans gais, lesbianes i transvestits, que varem viure el franquisme dels anys 40 i 50 com a material de treball per a una peça de creació.

Prou d'LGTBI-fobia
Prou d’LGTBI-fobia

Les arrels de l’odi

En Cristian, psicòleg social i coordinador tècnic de l'Observatori contra l'homofòbia
En Cristian, psicòleg social i coordinador tècnic de l’Observatori contra l’homofòbia

Per la seva formació en psicologia social, en Cristian  ens sembla la persona idònia perquè ens expliqui el l’incomprensible! Per què un grup de persones decideixen agredir algú altre que ni coneixen per homosexual? Quines són les arrels de l’odi? Potser aquestes preguntes no tenen una resposta fàcil. L’OCH és una entitat privilegiada per coneixement de primera mà dels casos d’LGTBI-fobia a Catalunya. L’OCH no només recull estadístiques. Acull les víctimes i fa el seguiment del casos.

L’excepcionalitat  dels atacs homòfobs dels darrers mesos al territori espanyol han impulsat la Fundació Enllaç a aquest trobada. Us convidem a participar-hi!

Gais, lesbianes i transvestits durant el franquisme

D’altra banda, el Te i Simpatia d’aquest mes de setembre coincideix amb la 5a edició de NOSALTRES, la Setmana LGBTI del Centre Cultural Sagrada Família, el barri on hi ha la seu de la Fundació. La Fundació és una de les entitats col·laboradores de la Setmana des de la primera edició.

Fa temps que el ballarí i coreògraf Miquel Barcelona desenvolupen un projecte ambiciós que té a veure amb “la recerca de testimonis de la època de postguerra espanyola -els anys 40 i 50- i la recuperació del llegat cultural artístic de la època”, explica.

El creador Miquel Barcelona, impulsor del projecte artístic Violetes

Barcelona s’ha acostat a la Fundació Enllaç per proposar-nos una trobada. Es tracta d’un col·loqui obert amb persones de qualsevol edat que varen viure els anys 40 i 50 a Barcelona, Catalunya o Espanya. Com era aquella època? Com vivia una persona gai o lesbiana o algú que ara s’identificaria com a trans aquell moment de la nostra història?

Passat i present

Aquesta conversa tindrà lloc en paral·lel a la tertúlia sobre els darrers atacs homòfobs a l’Estat espanyol. Hi té alguna cosa a veure la repressió de l’homosexualitat durant el franquisme amb els episodis barbers d’homofòbia d’avui? Com es vivia el fet homosexual en els anys més durs del franquisme? Què penseu les persones que vareu viure aquells anys dels fets que tenen lloc aquests mesos? Algú de vosaltres ha pensat que “haurà de tornar a l’armari?”.

D’aquesta sessió en en sorgirà una la peça escènica Violetes que es presentarà el 7 d’octubre a Casa Elizalde de Barcelona. Com diu Barcelona “El meu objectiu és contactar una generació silenciada (gent gran) i les noves generacions“.

En acabar la tertúlia!

Acabat l’acte ens conviden a l’espectacle Flamenco Queer, de Rubén Heras (ball), Jero Férec (guitarra) i Lidia Mora (cante). A l’auditori del mateix centre. Els artistes proposen uns diàlegs reivindicatius a través de la performance, la música, l’estètica i l’escenografia. Rebutgen el binarisme  i  pren com a motius de les seves creacions el VIH, el BDSM o la violència intra-gènere.

Ens hi acompanyaràs?

Què et sembla la proposta que et fem?

Dia: 30 de setembre.
Hora d’inici: A les 18:00 (Es recomana arribar 15 minuts abans)
Lloc de l’esdeveniment: Centre Cívic Sagrada Família
(C/Provença 480, 08025 Barcelona).
A l’espai de Suport (2a planta del Centre Cívic)
Aforament limitat

Atenent el protocol COVID l’organització demana preinscripció a l’activitat. Ho pots fer a partir del 23 de setembre:

L’activitat finalitzarà com a molt tard a les 20:30

Consulta les activitats de la %ena Setmana lgbti NOSALTRES