« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CineFòrum: Veritables “Parásitos”, però tan autèntics…

divendres 29 d'octubre - 18:30 - 20:30

Fundació Enllaç

C/ Rossello 328 / Passsatge Roger de Flor, 14
Barcelona, Barcelona 08025 Espanya
+ Mapa de Google
Els Kim, que resulta que són uns paràsits autèntics

Qui pensava que una pel·lícula coreana -Corea del Sud…- de dues hores conquistaria el públic allà on es projectés? Bé, no es tracta de res seriós. Al ‘contrari. És una comèdia, amb un bon ritme i que no para de donar-nos sorpreses fins al final. El nom d’aquest invent? Parásitos.

L’argument de Parásitos

Els Kim viuen com poden en un apartament petit treballant en ocupacions precàries. Ki-Woo, el fills de la família, té un amic que ha aconseguit plaça per estudiar en una universitat extraguera, així que deixarà la feina com a professor particular d’anglès de la filla dels Park, als quals no els falta diners. A mesura que avança el film, els Kim comencen a adonar-se que, potser, treballar per als Park canviarà la seva vida.

Cartell de l'èxit cinematogràfic Parásitos
Cartell de l’èxit cinematogràfic Parásitos

L’èxit

Parásitos es va estrenar al Festival de Cannes (2019). Va ser la primera pel·lícula de Corea de Sud que va obtenir la Palma d’Or, i la primera a fer-ho amb el vot unànime del jurat des de 2013, en què va ser guardonada La vida d’Adèle. Després aconseguiria quatre premis Oscar, entre els quals, el de Millor Pel·lícula. I molts més … Té 463 crítiques al web Rotten Tommatoes, i amb un Tomatometer de 98 sobre 100 punts.

Detalls

Data: